Genel Bilgi
Kod | ELT825 |
Ad | Exploring Teacher Thinking |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLDEN İLİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğretmenlerin kendilerini ve diğer öğretmenlerin alana dair düşünce yapılarını çalışarak mesleki gelişimlerini hızlandırmaktır.
Dersin İçeriği
Öğretmen düşünceleri çalışmaları, öğretmenlikle ilgili konulardaki farklı görüşleri tartışma, farklı yöntemler kullanarak yansıtıcı düşünce ve yapısalcı bir yaklaşımla mesleki gelişime katkı sağlayacak çalışmalar içerir.
Dersin Ön Koşulu
İngiliz Dili Eğitimi alanında yüksek lisans yapmış olmak
Kaynaklar
Taggart, L. G., & Wilson, P.W., (2005). Promoting Reflective Thinking in Teachers: 50 Action Strategies. USA Corwin Press.
Notlar
Dewey, J. (1933). How we think. USA: Forgotten books.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vygotsky'nin öğretmenlerin proksimal gelişim teorisini uygular. |
ÖÇ02 | Kelly'nin kişisel yapısalcılık teorisinin fakına varır. |
ÖÇ03 | Profesyonel bir etkinlik olarak öğretmenlik kavramının farkına varır. |
ÖÇ04 | Öğretmenlerin içgüdüsel değerlendirme ve karar verme temellerini tanır. |
ÖÇ05 | Düşünce ve mesleki gelişim amaçlı etkinliklerin farkına varır |
ÖÇ06 | Eylem planları ve vaka çalışmaları uygular. |
ÖÇ07 | Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı uygulama stratejilerideğerlendirir. |
ÖÇ08 | Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı görevlerin fakına varır. |
ÖÇ09 | Zihinsel modeller tanımlayabilir. |
ÖÇ10 | Metafor çalışmaları inceler ve yapar |
ÖÇ11 | Repertory Grid tekniği kullanır. |
ÖÇ12 | Strauss ve Glaser'ın Grounded teorisinin farkına varır. |
ÖÇ13 | Kişisel çalışma desenlerini tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vygotsky'nin öğretmenlerin proksimal gelişim teorisi | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Kelly'nin kişisel yapısalcılık teorisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Profesyonel bir etkinlik olarak öğretmenlik | Beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Öğretmenlerin içgüdüsel değerlendirme ve karar verme temelleri | Problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Düşünce ve mesleki gelişim amaçlı etkinlikler | Rol oynama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Eylem planlama | Problem çözme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Vaka çalışması | Örnek olay | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı uygulama stratejileri | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Yansıtıcı düşünce ve mesleki gelişim amaçlı görevler | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Zihinsel modeller yaratma | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Metafor çalışmaları | Benzetim | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Repertory Grid tekniği | Gösterip yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Strauss ve Glaser'ın Grounded teorisi | Gösterip yaptırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
15 | Kişisel çalışma desenlerinin tartışılması | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |