ELT823 Individualized Instructional Design in ELT

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT823
Ad Individualized Instructional Design in ELT
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YONCA ÖZKAN


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenme teori ve modellerini irdeleyerek bu kazanımların İngilizce öğretimi düzleminde yansıtılması ve bilinç uyandırılması.

Dersin İçeriği

Öğrenme teorileri, öğretim modelleri, İngilizcenin öğretiminde uygulanan modeller, modellerin saha çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Dil öğrenim metotları

Kaynaklar

Bednar, A.K., Cunningham, D., Duffy, T.M., Perry, J.P. (1995). Theory into practice: How do we link? In G.J. Anglin (Ed.), Instructional technology: Past, present and future. (2nd ed., pp. 100-111)., Englewood, CO: Libraries Unlimited, Inc.

Notlar

Crandall, J., & Peyton, J. K. (1993). Approaches to adultESL literacy instruction. McHenry, IL & Washington, DC: Delta Systems & National Center for ESL Literacy Education. Florez, M. C. (1997). The adult ESL teaching profession.ERIC Digest. Washington, DC: National Center for ESL Literacy Education. (ERICDocument Reproduction Service No. ED413794; also available: http://www.cal.org/ncle/digests/teacher.htm) Florez, M. C. (2001). Reflective teaching practice inadult ESL settings. ERIC Digest. Washington, DC: National Center for ESL Literacy Education.(ERIC Document Reproduction Service No. ED451733; also available: http://www.cal.org/ncle/digests/reflect.htm) McKay, H., & Tom, A. (2000). Teaching adult secondlanguage learners. New York: Cambridge UniversityPress.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ders katılımcıları öğrenme teorileri ve öğretim modelleri ile ilgili teorik bilgi sahibi olacaklar.
ÖÇ02 Öğrenme modelleri ve onlara ait pedagojik yaklaşımlar ile halihazırda yaşanılan eğitim ile ilgili sorunlara bakış açısı geliştirme ve çözüm yolları üretilme.
ÖÇ03 Dil öğretim saha çalışmalarını teorik bazlı irdeleyip değerlendirme yapmak.
ÖÇ04 Teorini pratiğe dökerek olası bağı kurabilmek.
ÖÇ05 Ders katılımcılarının her bir öğrenme modelini derinlemesine kavramaları.
ÖÇ06 Tüm modellerin ders kapsamında İnglizcenin öğretimindeki yeri, önemi ve potensiyel engelleri.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenme kuramları ve modelleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Öğrenme Teori Temel Kavramları ve İnglizcenin öğretimi ile ilişkilendirilmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Davranışçılık ve Bilişsel Öğrenme Kuramlarının İrdelenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Yapılandırmacılık Kuramının İrdelenmesi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Davranışçılık ve öğrenme modellerinin dil öğretimindeki yeri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Bilişşsel Öğrenme Yaklaşımı ve öğretim modelleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Yapılandırmacılık ve öğrenme modellerinin dil öğretimindeki yeri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
9 Öğrenme kuram ve modellerinin dil öğretiminde karşılaştırmalı analizi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Öğrenme kuramlarının detaylı değerlendirilmesi Bireysel çalışma, problem çözme, grup çalışması
11 Tartışma seansları. Bireysel çalışma, problem çözme, grup çalışması
12 Dersin öz geri bildirim süreci. Bireysel Çalışma
13 Ders boyunca oluşturulan bilimsel eserlerin takibi. Proje Temelli Öğrenme
14 Ders boyunca oluşturulan bilimsel eserlerin takibi. Proje Temelli Öğrenme
15 Ders boyunca oluşturulan bilimsel eserlerin takibi. Project design
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınama


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.11.2022 01:15