Genel Bilgi
Kod | ELT821 |
Ad | Foreign Language Learning Policies |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu programın amacı öğrencilerin ülkemizde ve diğer ülkelerde eğitimin her düzeyinde planlana makro düzey politikaları ve bunların uygulamalarını öğrenmeleri ve bu konularda araştırma yapma becerilerini geliştirmeleridir.
Dersin İçeriği
Yabancı Dil eğitiminde makro düzeyde planlama ve mikro düzeyde uygulamalar, Türkiye ve diğer ülkelerde ilköğretim ve orta öğretiminde yabancı dil politikaları, ülkemizde öğretmen eğitiminde politikalar, yüksek öğretimin İngilizce olarak öğretilmesi ile ilgili politikalar
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kırkgöz, Y. (2007). English language teaching in Turkey: Policy changes and their implementations, RELC Journal, 38(2), 216-228. Kırkgöz, Y. (2007). Language planning and implementation in Turkish primary schools, Current Issues in Language Planning, Special Issue, 8(2), 174-191. Kırkgöz, Y. (2009). Globalization and English language policy in Turkey, Educational Policy, 23(5), 663-684.
Notlar
Ek kaynak, video ve kitap gibi materyaller dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersle ilgili temel konuları anlar |
ÖÇ02 | Yabancı dil politikasının makro ve mikro düzeyde uygulamalarını bilir |
ÖÇ03 | Türk ilköğretiminde yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin planlanmasını değerlendirir |
ÖÇ04 | Türk orta öğretiminde yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin planlanmasını değerlendirir |
ÖÇ05 | Yabancı dil politikalarını evrensel botutta analiz eder |
ÖÇ06 | Avrupa ülkelerinde okullarda uygulanan yabancı dil politikalarını anlar |
ÖÇ07 | Asya ülkelerindeki yabancı dil politikalarını anlar |
ÖÇ08 | Evrenselleşme çerçevesinde Türkiyede (yabancı dil) öğretmen eğitimi politikasını analiz eder |
ÖÇ09 | Yabancı dil eğitiminde kültürler arası boyut kavramını değerlendirir |
ÖÇ10 | Eğitimde değişim uygulamalarında öğretmenin rolünü tanır |
ÖÇ11 | Türk yüksek öğretiminde derslerin İngilizce dilinde öğretilmesi ile ilgili politikalarını analiz eder |
ÖÇ12 | Avrupa ülkelerinde yüksek öğretimde derslerin İngilizce dilinde öğretilmesi ile ilgili politikaların sentezini yapar |
ÖÇ13 | Türk üniversitelerinde yabancı dil eğitim politikaları ile ilgili kritik konuları değerlendirir |
ÖÇ14 | Türk üniversitelerinde yabancı dil eğitim politikaları ile ilgili kritik konuların analizini yapar |
ÖÇ15 | Derste incelenen konuların sentezini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Konu ile ilgili makaleleri okumak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Yabancı dil politikasının makro ve mikro düzeyde uygulamaları | Özet hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
3 | Türk ilköğretiminde yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin planlanması | Milli Eğitim Politikalarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
4 | Türk orta öğretiminde yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin planlanması | Konunun eleştirel bir yansımasını yazmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Yabancı dil politikalarına evrensel bir bakış | Konu ile ilgili yayınları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa ülkelerinde okullarda uygulanan yabancı dil politikaları | Belirlenen bazı Avrupa ülkelerinin okul düzeyindeki yabancı dil eğitimi politikalarını internetten araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Asya ülkelerindeki yabancı dil politikaları | Belirlenen bazı Asya ülkelerinin okul düzeyindeki yabancı dil eğitimi politikalarını internetten araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
|
9 | Evrenselleşme ve Türkiyede (yabancı dil) öğretmen eğitimi politikası | YOK öğretmen eğitimi politikasını incelemek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Yabancı dil eğitiminde kültürler arası boyut | Konunun eleştirel bir yansımasını yazmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Eğitimde değişim uygulamalarında öğretmenin rolü | Müfredat programı değişikliği konusunda birkaç öğretmenle görüşme yaparak deneyimlerini belirlemek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türk yüksek öğretiminde derslerin İngilizce dilinde öğretilmesi ile ilgili politikalar | Konu ile ilgili yayınları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Avrupa ülkelerinde yüksek öğretimde derslerin İngilizce dilinde öğretilmesi ile ilgili politikalar | Konu ile ilgili yayınları okuma ve özet yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Türk üniversitelerinde yabancı dil eğitim politikaları ile ilgili kritik konular | Konu ile ilgili eleştirel bir rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Derste incelenen konuların genel tekrarı | Konuların kısa özetini yazarak aralarında ilişki kurma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |