ELT816 SLA Research for Language Teaching

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT816
Ad SLA Research for Language Teaching
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERDOĞAN BADA


Dersin Amacı

Bu ders, katılımcılarına, İngilizce öğretimi ve öğrenimine özel atıfta bulunarak, teorik ve ampirik olarak yürütülen çok çeşitli çalışmalar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Dil öğrenimi ve edinimi ile ilgili araştırma konuları

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Davies, Alan and Elder (Eds.) (2005). The Handbook of Applied Linguistics. Blackwell Publishing. Smith, M.S. (1995). Second Language Learning: Theoretical Foundations. Longman Related research articles to topics to be covered.

Notlar

Güncel Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Katılımcılar teorik ve pratik bilgilerini SLA'da genişletirler.
ÖÇ02 Bu alanda yürütülen geniş bir araştırma yelpazesini tararlar.
ÖÇ03 Katılımcılar dil öğretiminde son gelişmelerden haberdar olurlar.
ÖÇ04 Katılımcılar dil ediniminde öğrenci bireysel farklılıkların önemini kavrarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İkinci Dil Öğrenimi Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Dil Öğrenimi Üzerindeki Sosyal Etkiler Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 SLA ve Nihai Erişim Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 SLL'de Bireysel Farklılıklar Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Dil ve Cinsiyet Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İki Dilli Eğitim Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Konuşma Analizi Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Dil Sürekliliği Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Dil Kaybı Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Dil Planlaması Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Dil Öğretmeni Eğitimi Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 ÖAD Uygulaması Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Dil Ölçme ve Değerlendirmesi Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Dünya İngilizceleri Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS