ELT815 Second Language Learning Theories

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT815
Ad Second Language Learning Theories
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RANA YILDIRIM


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı, yabancı dil öğretmede önemli olan, dil, iletişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu bağlamda derstte sınıf söyleminin/sınıf içi iletişimin ana özellikleri ve yapısı, -sınıf söyleminin öğrenme ve öğretmeyle ilişkisi, -sınıf söyleminin incelenmesinde kullanılan farklı yaklaşımlar ve -sınıf içi iletişim yetisi konuları üzerinde çalışmalar yapılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Mitchell, R., & Myles, F. (2004). Second language learning theories (2nd ed.). London: Hodder Arnold.

Notlar

ek makale, konu bazlı video ve diğer kaynaklar dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil edinimini etkileyen çeşitli faktörleri araştırır.
ÖÇ02 ikinci dil edinimiyle ilgili kuramlar inceler.
ÖÇ03 Dil ediniminde öğretimin rolünü tartışır.
ÖÇ04 dil öğrenmeyi etkileyen bireysel ve toplumsal etkenlerle ilgili farkındalık oluşturur.
ÖÇ05 ikinci dil edimi ile ilgili araştırmaları okur ve eleştirel olarak değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil Öğrenme araştırmalarının tarihsel süreci okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 Dil Gelişimi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Evrensel Dilbilgisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Dil öğrenmede bilişsel yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Sosyo kültürel bakış açıları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Toplum dilbilimsel yaklaşımlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Girdi, iletişim ve ürün okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bireysel farklılıklar, motivasyon ve öğrenme nedenleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Diğer bireysel farklılıklar ve öğrenme stilleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 sosyal ortamda dil öğrenme:kimlik, güç, yatırım, düzenek seçimi, düzenek değiştirme okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Dil yetisi, iletişim yetisi, söylem yetisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Öğrenci sunumu-1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Öğrenci sunumu-2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Revizyon-1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Revizyon-2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları okuma-tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS