Genel Bilgi
Kod | ELT811 |
Ad | Teacher Education in ELT |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL OKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ikinci dil öğretmen yetiştirme alanı ile ilgili geçmiş ve güncel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Bu çalışmalar eşliğinde öğrencilerin kendi varsayımlarını, inançlarını sorgulamalarını ve gerekirse değiştirme yollarını aramalarını cesaretlendirmek
Dersin İçeriği
İkinci dil öğretmen yetiştirme alanındaki kuram ve uygulamaları gözden geçirmek, öğretmen kimliği, sınıf içi araştırma yapma, öğrenme kuramları üzerinde çalışmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Burns, A. and J.Richards. 2009. The Cambridge Guide to SLTE. CUP Johnson, K. 2009. Second Language Teacher Education:A Sociocultual perspective. Routledge. Richards, J. 1998. Beyond Training. CUP. Richards,J and D.Nunan. 1990. Second Language Teacher Education. CUP. Roberts, J. 1998. Language Teacher Education. Arnold
Notlar
Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İkinci dil öğretmen yetiştirme alanındaki kuram ve uygulamaları öğrenir |
ÖÇ02 | Öğretmen yetiştirme modellerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Sınıf içi araştırma yapmayı öğrenir. |
ÖÇ04 | Alandaki güncel kavramlar hakkında tartışabilir. |
ÖÇ05 | Sosyo-kültürel bakış açısı ile öğretmen yetiştirme uygulamalarını inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kuramsal altyapı | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Güncel modeller | Anlatım, tartışma | |
3 | Dil öğrenme ve öğretme kuramları | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Yapısalcılık | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Eleştirel öğretmen eğitimi | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Sosyo-kültürel perspektif | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Öğretmen bilişim | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Öğretmen kimliği | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Anadil konuşucusu/anadil konuşucusu olmama durumu | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Öğretmen yetiştirme ve araştırma | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Pratik deneyimler | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sınıf içi araştırma | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Sınıf içi araştırma | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Aksiyon araştırması | Okuma, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |