ELT807 Seminars in Applied Linguistics I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT807
Ad Seminars in Applied Linguistics I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERDOĞAN BADA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, dil çalışmalarını hem teorik hem de pratik bakış açılarından tanıtmayı, bu tür çalışmaların dil öğretimi ve öğrenimine katkısını ve sonuçlarını İngilizce'ye yönelik olarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Uygulamalı Dilbilim Konuları Koleksiyonu

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Davies, Alan and Elder (Eds.) (2005). The Handbook of Applied Linguistics. Blackwell Publishing. Smith, M.S. (1995). Second Language Learning: Theoretical Foundations. Longman Related research articles to topics to be covered.

Notlar

Güncel Yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Katılımcılar, Uygulamalı Dilbilim alanındaki teorik ve pratik bakış açılarını genişletirler.
ÖÇ02 Katılımcılar, İngilizce'ye özel atıfta bulunarak dil öğretimi ve öğrenimine yapılan çalışmaların katkısını ve sonuçlarını değerlendirirler.
ÖÇ03 Katılımcılar, genel dilbilimi bilgilerini genişletirler.
ÖÇ04 Katılımcılar, toplum içinde çok dilliliğin önemini kavrarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulamalı Dilbilim Felsefesi Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Dil Açıklamaları Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Uygulamalı Dilbilim için Araştırma Yöntemleri Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Söylem Analizi Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Uygulamalı Dilbilimde İngilizce Anadilliler Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sözlükbilim Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Stilistik Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Dil Tutumlarını Değerlendirme Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Dil, Düşünce ve Kültür Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Dil Azınlıkları Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Dil Derlemi Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Dil ve Politika Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Dil ve Hukuk Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 08:23