Genel Bilgi
Kod | ELT1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL OKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencinin tez aşamasına geçmesinden itibaren tezin yazma koşullarına uyum sağlamasına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bilimsel etik ve çalışma disiplinin öğrenciye aktarılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Araştırma yöntemleri kaynakları
Notlar
Öğrencinin tezi ile ilgili kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez çalışması için kuramsal altyapı kazanır. |
ÖÇ02 | Etik ilkeleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Alanında güncel yayınları izlemeyi öğrenir. |
ÖÇ04 | Öğrenciye aktarılmaya çalışılan bilgi ve deneyimi inceler, yaşama uygulamaya çalışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel çalışmaya giriş | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Araştırmanın doğası | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Sosyal bilimlerde çalışma | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | araştırma yöntemi | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | araştırma yöntemi | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | veri toplama | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | veri toplama | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | literatür tarama | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | literatür tarama | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | veri analizi | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | veri analizi | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | veri analizi | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
14 | tezi yazma- ön taslak | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | tez son hal | anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |