Genel Bilgi
Kod | ELT764 |
Ad | Language, Educaiton, Society |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZUHAL OKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilere dil ve toplum arasındaki ilişki üzerine düşünmelerini ve bu bağlamda toplumdaki farklı dil kullanımlarının farkına varmalarını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Dil, toplum ve eğitim arasındaki ilişki bağlamında temel kavramlar ve terimleri incelemek, sosyal ve coğrafi farklılıkların dil kullanımındaki etkisini irdelemek, dil-kültür ve dil planlaması üzerine tartışmak.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Spolsky, B.2003. Sociolinguistics. Oxford University Press. McKay,S.L.ve N.Hornberger. 1996. Sociolinguistics and Language Teaching. Cambridge.
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dil ve toplum arasındaki ilişkinin önemini tanır ve kavrar. |
ÖÇ02 | Dil-toplum ilişkisi bağlamında temel kavram ve terimleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi öğrenir |
ÖÇ04 | Toplumsal ve bölgesel farklılıkların dil kullanımına olan etkisini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | terim ve kavramlar | okuma | |
2 | Dialekt, aksan ve stil Coğrafik ve sosyal dialekt | readings | |
3 | Dil ve cinsiyet | okuma | |
4 | İkidillilik, çokdillilik | okuma | |
5 | Eğitim dilini seçme | okuma | |
6 | Dil politikası | okuma | |
7 | Dil ve kimlik | okuma | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | kod değiştirme | okuma | |
10 | İngilizcenin rolü | okuma | |
11 | Dil ve kültür | okuma | |
12 | Dil ve düşünce | okuma | |
13 | Dilde çeşitlilik ve sınıf | okuma | |
14 | İngilizce öğretimine yansımalar | okuma | |
15 | İngilizce öğretimine yansımalar | okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |