ELT760 Corpora in Language Teaching in Learning

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT760
Ad Corpora in Language Teaching in Learning
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ


Dersin Amacı

Öğrenciler derlem yönelimli yöntemler konusunda bilgi sahibi olacak ve keşfederek öğrenme bağlamı içerinde derlem çözümleme yazılımlarını değerlendirerek gerçek dil verilerinden kaynak olarak yaralanma amacıyla nasıl çözümleyeceğini ve kullanacağını öğrenecek. Ders aynı zamanda derlemden dil ile ilgili ne tür veriler elde edilebileceğini ve bu verilerin yabancı dil öğretmenleri ve öğrencileri için ne kadar yarlı olacağı konusunda bir anlayış kazandıracaktır.

Dersin İçeriği

Ders, dil öğrenimi ve öğretiminde, çeşitli mevcut yazılı ve sözlü derlemlerin öğretmenler ve öğrenciler tarafından sınıf içinde eğitsel yaklaşımlarla kullanımı hedeflemektedir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler derlem dilbilimin ne olduğunu ve dilbilimsel çözümleme için hangi derlemlerin mevcut olduğunu öğrenecek
ÖÇ02 Öğrenciler dil öğretimi ve öğrenimi amacıyla derlemleri nasıl çözümleyeceklerini öğrenecekler
ÖÇ03 Öğrenciler derlem çözümlemesi için çeşitli yazılım araçlarını öğrenecekler
ÖÇ04 Öğrenciler keşfederek öğrenme bağlamında derlemleri nasıl inceleyeceklerini öğrenecekler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derlem nedir, Derlem dilbilim nedir, Derlem türleri nelerdir, Derlem dilbilimin diğer dilbilim alanları ile ilişkisi nedir. Öğretmen derse giriş yapar, öğrencilerle soru cevap şeklinde dersi konuyu tartışır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Derlemlere erişim ve çözümleme Tartışma, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Eşzamanlı ve artzamanlı derlemlere dayalı çalışmalar Tartışma, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Derlem çözümleme araçlarına tarihsel bi bakış Tartışma, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Dil araştırmasında derlemin kullanımı Tartışma, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Dil araştırmasında derlemin kullanımı Tartışma, soru cevap ve ve gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
7 Derlem dilbilimde istatistik Tartışma, soru cevap ve gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara Sınav - Araştırma Ödevi
9 Derlem oluşturma ve tasarlama: Dikkate alınması gereken noktalar Tartışma, soru cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Eğitimbilim ve yöntembilim açısından derlem kullanımı Tartışma, soru cevap ve gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Eğitimbilim ve yöntembilim açısından derlem kullanımı Tartışma, soru cevap ve gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Eğitimbilim ve yöntembilim açısından derlem kullanımı Tartışma, soru cevap ve gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Dil sınıfları için derleme dayalı dil gereçlerinin tasarlanması Tartışma, soru cevap ve gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Dil sınıfları için derleme dayalı dil gereçlerinin tasarlanması Tartışma, soru cevap ve gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Dil sınıfları için derleme dayalı dil gereçlerinin tasarlanması Tartışma, soru cevap ve gösterip yaptırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu Sınavı - Araştırma Projesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu Sınavı - Araştırma Projesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS