ELT757 Assessment in English Language Teaching

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT757
Ad Assessment in English Language Teaching
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YONCA ÖZKAN


Dersin Amacı

Yabancı dilde ölçme değerlendirme konusunda bilgi sahibi olmak, geleneksel ve alternatif ölçme değerlendirme yaklaşımları doğrultusunda hazırlanmış sınavların ve kullanılan tekniklerin ölçmenin ana ilkeleri olan güvenirlik, geçerlilik, uygulanabilirlik, özgünlük bağlamında bağlamında değerlendirme ve ders katılımcılarının kendi öğretme ortamlarında elverişli nitelikte sınav hazırlayabilmek.

Dersin İçeriği

Yabancı dil olarak İngilizce öğretimi ve ölçme değerlendirme kavramları, sınama biçimleri/türleri ve özellikleri, biçimlendirici ve özetleyici sınavlar, doğrudan ve dolaylı sınavlar, ayrık nitelikli ve bütüncül sınavlar, iletişimsel sınavlar, performansa dayalı sınavlar, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan ölçme değerlendirme teknikleri/araçları (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, ölçme değerlendirme teknikleri/araçlar, ölçme ve değerlendirme ilkeleri

Dersin Ön Koşulu

Ölçme ve değerlendirme yaklaşımları

Kaynaklar

McNamara T. (2011). Language testing. OUP Bachman, L. F. (1990). Fundamental considerations in language testing. OUP.

Notlar

Bachman, L. F. & Palmer, A. S. (1996). Language testing in practice. OUP. Douglas, D. (2000). Assessing language for specific purposes. CUP. Martin, J. Ball, Crystal, D. & Fletcher, P. (2012). Assessing grammar. The languages of LARSP. Bristol: Multilingual Matters. Articles /Journals :Language Assessment Quarterly, TESL Quarterly, Teachers and Teaching, Teaching in Higher Education


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde ölçme değerlendirmenin önemini, işlevini ve genel amaçlarını bilmek.
ÖÇ02 Sınav türlerinin kullanım sahalarını ve farklılıklarını tartışabilmek.
ÖÇ03 Ölçme değerlendirme araçlarında bulunması gereken özellikleri bilmek.
ÖÇ04 Geleneksel ve alternatif metotlarla oluşturulmuş testleri ölçme ilkeleri doğrultusunda irdelemek.
ÖÇ05 Belli dil düzeyleri için belirli amaçlar doğrultusunda iletişimsel dil öğretimi bağlamında sınav soruları hazırlayabilmek.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yabancı Dilde ölçme ve değerlendirme kavramlarına giriş ve açıklama Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Test türleri ve özellikleri Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap
3 Biçimlendirici ve özetleyici test yaklaşımları Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap
4 Yabancı dil sınama yaklaşımları Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap
5 Ölçme temel ilkeleri Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap
6 Dinleme yeteneğini ölçme şekilleri Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap
7 İletişim yeteneğini ölçme şekilleri Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav Sınav
9 Dinleme yeteneğini ölçme şekilleri: Konuşmanın ölçümü Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme
10 Dinleme yeteneğini ölçme şekilleri:Yazmanın ölçümü Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme
11 Dilbilgisini ölçme şekilleri ve dilbilgisi testi hazırlama Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme
12 Telaffuzu ölçme şekilleri ve telaffuz testi hazırlama Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme
13 Kelime bilgisi ölçme şekilleri ve kelime testi hazırlama Bireysel çalışma, beyin fırtınası, anlatım, soru-cevap, proje temelli öğrenme
14 Ders katılımcılarının proje performansı ve öz değerlendirme süreçleri Bireysel çalışma, proje temelli öğrenme
15 Dersin genel hatlarıyla tekrarı ve temenniler/görüşler Grup çalışması, bireysel çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS