ELT748 Investigating Learners in EFL Classes

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT748
Ad Investigating Learners in EFL Classes
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İngilzce sınıflarında öğrenmeyi etkileyen faktörleri belirli öğrenme kuramlarına göre değerlendirebilme

Dersin İçeriği

İngilzce sınıflarında öğrenme süreci; öğrencilerin öğrenme stratejileri; bireysel farklılıkları; dil öğrenme teorileri; dil öğrenmede yeni akımlar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul ders yok

Kaynaklar

Arabski, J.& Wojtaszek, A. (2011). Individual learner differences in SLA. Toronto: Multilingual Matters. Brown, H. D. (1987). Principles of language learning and teaching. San Francisco:Prentice Hall. Dörnyei, Z. (2005). The psychology of the language learner: Individual differences second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates. Hedge, T. (2007). Teaching and learning in the language classroom.Oxford: OUP. Schunk, D. H. (2012). Leraning Theories: An educational perspective. Boston: Pearson . Taylor, G. R. (2002). Using Human learning strategies in the classroom. London: The Scarecrow press.

Notlar

Ellis, R.(n.d.). Understanding second language acquisition.Oxford University Press. Littlewood, W. (1986). Foreign and second Language learning: language acquisition research and its implications fort he classroom. Cambridge University Press. McLaughlin, B. (1989). Theories of Second Language learning. London: Edward Arnold. Nunan, D. (1989). Understanding language Classrooms: A guide for teacher –initiated action. Cambridge: Prentice Hall. Nunan, D. (1994). The learner centred curriculum. Cambridge University Pres. Richards, Jack,C., Platt, John,& Platt, Heidi. (1992). Longman dictionary of language teaching Applied Linguistics. England: Longman Group. Öğretmen ve öğrenci araştırma ve sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci öğrenme yöntemlerini tartışabilir
ÖÇ02 Öğrenci dil öğrenme teorilerini karşılaştırabilir
ÖÇ03 Öğrenci ingilzce öğretmeyle ilgili prensipleri kavrar
ÖÇ04 Öğrenci sınfta karşılaşılan problemlere pratik çözümler üretebilir
ÖÇ05 Öğrenci ingilizce öğretimi ile ilgili günümüz akımlarından haberdar olur
ÖÇ06 Öğrenciler etkili ve etkisiz dil öğrenme stratejileri öğrenebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenme teorileri İlgili Konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dil öğrenme stratejileri İlgil konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Strateji Eğitimi Sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Dil sınıflarında bireysel farklılıklar sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Otonomi ve dil öğrenmede kişisel disiplin İlgili konuyu okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Öğrenme ortamı İlgili bir makale bulma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 Konuları gözden geçirme Ders çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Sosyo kültürel etmenler İlgili konuyu çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 The contribution of the individual student to the learning environment Sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Öğrencinin sınıf olaylarını algılama şekli Sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Dil öğretme metodları konuyu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
13 Dil öğrenirken sınfta yapılan dil hataları Konuyu araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci ile ilgili bir makale inceleme Makale bulup okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Dil sınıflarında öğrenme kaygısı konuya çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.01.2023 10:36