ELT722 Teaching English to Young Learners

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT722
Ad Teaching English to Young Learners
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. RANA YILDIRIM


Dersin Amacı

Bu dersin ana amacı hem kuramsal hem de uygulama açısından çocuk yaştaki öğrenicilere yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin ana unsurlarının öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde hem kuramsal hem de uygulama açısından çocuk yaştaki öğrenicilere yabancı dil olarak İngilizce eğitiminin öğretilmesi vardır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Slatterly, M. & Willis, J. 2001. English for primary teachers: A handbook of activities & classroom language. Oxford: Oxford University Press Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge:CUP Vale, D. and A. Feunteun. 1995. Teaching children English: A training course for teachers of English to children. New York: Cambridge University Press. Brewster, J. & Ellis G. 2002. The primary English teacher's guide (New Edition). Penguin. McKay, P. 2006. Assessing Young Language Learners. Cambridge:CUP. Pinter, A. 2006. Teaching young language learners, Oxford, Oxford University Press, Additional handouts to be provided by the course tutor.

Notlar

Additional handouts to be provided by the course tutor.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuklara İngilizce öğretimi ile ilgili kuramları bilir.
ÖÇ02 Çocukların fiziksel, bilişsel ve duyusal özellikleriyle ilgili bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Çocukların nasıl dil öğrendiklerini analiz yoluyla inceler.
ÖÇ04 Çocuklara İngilizce öğretmedeki yaklaşımları bilir ve öğretmede uygular.
ÖÇ05 Sınıf yönetimi stratejileri, dil öğretme yöntemleri, kaynaklar ve materyalleri inceleyip aralarından çocuklara uygun olanları seçer ve uygular.
ÖÇ06 Çocuklara uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini öğrenir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Introduction to Teaching Young Learners (YLs): Characteristics of YLs. okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 How children think and learn okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 How children learn languages okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Determining priorities, syllabus, and coursebook okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 The nature of activities for YLs okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Teaching language structures to YLs okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Teaching Vocabulary to YLs okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Stories: Reading and telling stories-1 okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
10 Stories: Reading and telling stories-2 okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Gösteri
11 Rhymes, songs, games and drama activities okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
12 Classroom Routines okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 . Classroom Management and assessment okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 öğrenci ders anlatımı-1 uygun ders planı, materyal ve ölçme aracı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 öğrenci ders anlatımı-2 uygun ders planı, materyal ve ölçme aracı hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 revizyon okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları revizyon Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS