ELT718 SLA Research in Language Teaching

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT718
Ad SLA Research in Language Teaching
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM CAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı dinamik bir sistem olan ikinci dil edinimine kapsamlı bir bakış sağlamaktır. Konuya tarihsel bir bakış açısıyla yaklaşılacaktır. Buna ilaveten çok dillilik ve öğrenici özellikleri literatürde yer alan bilgiler ışığında tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği ikinci dil edinimine dinamik bir sistem olarak yaklaşan kuramların incelenmesinden oluşmaktadır. Ayrıca, ikinci dil edinimi süreci ve öğrenici özellikleri de ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SLA Research and Language Teaching. Rod Ellis

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci dil edinimi kavramını tanımlayabileceklerdir.
ÖÇ02 Bu dersin sonunda öğrenciler ikinci dil edinim alanyazınını tanıyor olacakladır.
ÖÇ03 Öğrenciler ikinci dil edinim sürecinini dinamik özelliğini kavramış olacaklardır.
ÖÇ04 Öğrenciler davranışçılık ve bilişselci yaklaşımların özelliklerini tanıyıp bu iki yaklaşımı karşılaştırabileceklerdir
ÖÇ05 öğrenciler çok dilli olmanın zihindeki yansımaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İkinci Dil Ediniminin tanımlanması İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İkinci Dil Edinimi alanyazını İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İkinci Dil Ediniminin dinamik yapısı İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 İkinci Dil Ediniminin dinamik yapısı (Genişletilmiş) İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Tarihsel bakış açısı (Davranışçılık ve Bilişselcilik) İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Tarihsel bakış açısı (İnsancıl yaklaşım) İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Çok dilli zihin İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Çok dilli zihin üzerine makaleler İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Gelişen sistem İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Gelişen sistem (Genişletilmiş) İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Öğrenici farklılıkları İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Öğrenici farklılıkları (Genişletilmiş) İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 İkinci Dilde öğretimin rolü İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 ikinci dilde öğretimin rolü (Genişletilmiş) İlgili kitap bölümünün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Genel Tekrar Konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS