ELT707 ESP

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT707
Ad ESP
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ


Dersin Amacı

Bu ders; Özel amaçları İngilizcenin kuramsal öğrenme prensiplerini, Özel amaçlı İngilizce ile ilgili dil öğrenme kuramlarını, program hazırlama konusundaki yaklaşımları, materyal tasarlama, materyal geliştirme ve değerlendirmeyi öğretmeyi amaçlar. Ders ayrıca Türkiye ve diğer ülkelerdeki özel ve akademik İngilizce durumunu da içermektedir.

Dersin İçeriği

Özel amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimi, öğrenme teorileri, ihtiyaç analizi, Özel amaçlı İngilizce alanında ders materyali hazırlama ve geliştirme, Özel amaçlı İngilizce programı hazırlama ve değerlendirme, içerik-temelli eğitim

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hutchinson & Waters (1991). English for Specific Purposes. Cambridge: CUP.Hutch Basturkmen, H. Developing Courses in English for Specific Purposes. Cambridge: CUP.

Notlar

Ek kaynaklar, video ve makaleler dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özel amaçlı İngilizcenin anlamını ve tarihsel gelişimini bilir.
ÖÇ02 Yetişkinlere yönelik öğrenme kuramlarını değerlendirir.
ÖÇ03 İhtiyaç analizi yapmayı anlar.
ÖÇ04 İhtiyaç analizi tanımı ve aşamalarını anlar
ÖÇ05 ESP programı hazırlamak için gerekli farklı yaklaşımları anlar
ÖÇ06 Özel ve Akademik amaçlı İngilizce müfredat programı geliştirebilir
ÖÇ07 Belirli bir meslek dalına uygun program hazırlar ve geliştirir
ÖÇ08 Program değerlendirme yöntemlerini anlar
ÖÇ09 Özel amaçlı İngilizce materyallerini değerlendirir ve materyal hazırlar
ÖÇ10 Bitişik ve korunmalı modelleri anlar
ÖÇ11 Teknolojiyi özel amaçlı İngilizce eğitiminde kullanır
ÖÇ12 Türk üniversitelerinde Özel amaçlı/akademik İngilizce'nin durumunu anlar
ÖÇ13 Dünyada Özel ve Akademik amaçlı İngilizce'nin durumunu değerlendirir
ÖÇ14 Özel amaçlı İngilizce öğretmeninin özelliklerini analiz eder
ÖÇ15 Dersin genel ve kritik değerlendirilmesini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Özel amaçlı İngilizce'nin tanımı ve tarihsel gelişimi İlgili makale veya kitap bölümünü okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Yetişkinlere yönelik öğrenme kuramları Konunun özetini yazma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 İhtiyaç analizi tanımı ve aşamaları İhtiyaç analizinin aşamalarını belirleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Özel amaçlı İngilizce programı hazırlamada yaklaşımlar Writing a list of approaches with corresponding features Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Özel ve Akademik amaçlı İngilizcede müfredat programı geliştirme Konu ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Tıp ve Mühendislik gibi değişik mesleklere uygun program hazırlama ve geliştirme Bir meslek alanında çalışanlarla mülakat yapma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Program değerlendirme yöntemleri İnternet araştırması yapma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Özel amaçlı İngilizce kapsamında materyal hazırlama ve değerlendirme Materyal hazırlama tekniklerini gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Bitişik ve korunmalı modeller Konuyu okuyarak bilgi edinme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Teknolojinin özel amaçlı İngilizce eğitiminde kullanılması Teknolojik araçlar konusunda araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Türk üniversitelerinde Özel amaçlı/akademik İngilizce Konu ile ilgili özet yazma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Dünyada Özel ve Akademik amaçlı İngilizce'nin durumu Okuma ve özet yazma Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Problem Çözme
14 Özel amaçlı İngilizce öğretmeninin özellikleri Bir öğretmen ile mülakat yapma Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
15 Dersin genel ve kritik değerlendirilmesi Ders konularını içeren bir makale yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS