Genel Bilgi
Kod | ELT702 |
Ad | Academic Writing |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERDOĞAN BADA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, katılımcıları akademik yazmanın değişik yönleriyle tanışmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Aşağıda sıralanan konular bu dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Swales, J. M., & Feak, C. B. (2004). (2nd ed.). Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills. Michigan: University of Michigan Press. Grabe, W. & Kaplan, R.B. (1996). Theory and Practice of Writing. London: Longman. Various published articles, research papers, theses, dissertations.
Notlar
Güncel Yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katılımcılar akademik yazma ile tanışırlar. |
ÖÇ02 | Tümce ve paragraf arası girişleri öğrenirler |
ÖÇ03 | Etkili ve açık tez tümceleri oluştururlar. |
ÖÇ04 | Araştırma konusu ile literatür arasında bağ kurarlar. |
ÖÇ05 | Araştırma yazılarındaki bölüm özellikleri kullanımlarına itina gösterirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akademik yazma-1 | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Akademik yazma-2 | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Genelden özele metinler | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tanımlar | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sorun, Süreç, Çözüm-1 | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sorun, Süreç, Çözüm-2 | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Veri yorumu-1 | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Veri yorumu-2 | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Özetler | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Eleştiriler | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Araştırma yazısı hazırlama (Özet) | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Araştırma yazısı hazırlama (Giriş) | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Araştırma yazısı hazırlama (Bulgular ve Tartışma) | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Araştırma yazısı hazırlama (Sonuç) | Önceden verilen okuma görevlerini yerine getirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |