MG6805 Kantitatif Karar Verme Teknikleri

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG6805
Ad Kantitatif Karar Verme Teknikleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ARZU UZUN


Dersin Amacı / Hedefi

Yönetimde karşılaşılabilecek bir problemi sezebilmek ve yöneylem araştırması penceresinden problemlere yaklaşabilmek.

Dersin İçeriği

Yöneylem araştırmasının temelleri ile başlayan ders, yöneylem araştırması tekniklerinden doğrusal programlama tekniği,ulaşım ve atama problemlerinin anlatımı ve bu tekniklerin işletme problemleri üzerine uygulamalarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir problemin doğrusal programlama problemi olup olmadığını anlar
ÖÇ02 Doğrusal programlama problemlerini tanımlayabilmek ve modelini kurabilir
ÖÇ03 Modellenmiş doğrusal programlama problemlerini çözebilmek ve çözümleri uygulamada kullanabilmek için yorumlayabilir
ÖÇ04 Ulaşım ve atama problemlerini ayırt ederek çözebilmek, çözümleri yorumlayabilir
ÖÇ05 Sayısal karar verme problem türlerini çözebilmek amacıyla paket program kullanabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yöneylem Araştırmasının Temelleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Karar kuramı Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Karar kuramı Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Tahmin yöntemleri ve uygulamaları Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tahmin yönetmleri ve uygulamaları Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması, ilgili soruların çözülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Matematiksel programlama temelleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Matematiksel programlama Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması, ilgili soruların çözülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doğrusal programlama temelleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Doğrusal programlama Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması, ilgili soruların çözülmesi
11 Doğrusal programlama uygulamaları Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Dualite ve duyarlılık analizi Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Dualite ve duyarlılık analizi Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Ulaşım modelleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ulaşım modelleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması, ilgili soruların çözülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 11:00