Genel Bilgi
Kod | MG6802 |
Ad | Tedarik Zinciri Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEHİYE GÜLSÜN KARAÇAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Tedarik zincirinin temel süreç ve faaliyetlerini anlamakla beraber; tedarik zinciri içerisindeki tüm organizasyonlara fayda oluşturacak şekilde karar alınmasının ve uygulanmasının öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamak
Dersin İçeriği
Bu derste tedarik zincirinin ve yönetimi temel kavramları, tedarik zincirinin rekabet üstünlüğü kazanımdaki önemi, tedarik zincirinde başarıyı etkileyen süreçler, tedarik zincirinde arz ve talep planlaması, uygun tedarik zinciri stratejilerinin nasıl oluşturulacağı, tedarik zincirlerinde stok kararları ve satın alma yönetimi, tedarikçi seçiminin önemi ve yöntemi, tedarik zincirini performansını ölçme, tedarik zincirlerinde bilginin önemi ve bilişim teknolojileri konuları ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Supply Chain Logistics Management (D.J. Bowersox; D.J. Closs; M.B. Cooper) Supply Chain Management (J.T. Mentzer) Supply Chain Management: Strategy Planning and Operation (Chopra, S.; Meindl, P.,) İlgili makaleler
Notlar
Purchasing and Supply Chain Management: Analysis, Planning and Practice (Van Weele, A. J.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tedarik zinciri yönetimi alanındaki (satın alma, üretim, stok yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, performans ölçümü vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar ve kullanır |
ÖÇ02 | İşletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek şekilde tedarik zincirlerini ve ilişkilerini oluşturur |
ÖÇ03 | Tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını değerlendirir |
ÖÇ04 | Stok yönetimi, tedarik ve satınalma vb konularla işletme performansı ve tedarik zinciri performansı ilişkisini kurar |
ÖÇ05 | Tedarik zinciri yönetiminde gerekli bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanımını tanımlar |
ÖÇ06 | Süreçlerdeki olası ve mevcut problemleri tanımlayarak ve analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tedarik Zincirinin Temel Kavramları | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin İşletmeler İçin Önemi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Tedarik Zinciri Fonksiyonları, işletme fonksiyonları ile bütünleştirilmesi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Stok ve sipariş yönetimi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Satın alma yönetimi ve global sourcing | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tedarikçi seçme ve değerlendirme | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proje sunumları | Sunuma hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tedarik Zinciri Yönetimi Stratejilerinin Oluşturulması, tedarikçi ortaklık modelleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Proje sunumları - 2 | Sunuma hazırlanam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Stratejik dış kaynak kullanımı | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Lojistik ve Tedarik Zincirinde Güncel Konular | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Tedarik Zinciri Yönetiminde Bilişim Teknolojileri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tedaik zincirinin performansını ölçme | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Proje sunumları - 3 | Sunuma hazılanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |