Genel Bilgi
Kod | MG6801 |
Ad | Kalite Yönetimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARZU UZUN |
Dersin Amacı / Hedefi
Kalite yönetimi öğretisinin temel prensiplerini, içeriğini ve yöntemlerini aktarmak; gerçek hayata geçirilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
İşletme süreçlerinin yeniden yapılandırılması, katılımcı yönetim yaklaşımı, kalite yönetim standartları, müşteri odaklılık konularını içerir
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite yönetimi, ilkeleri ve uygulamalarını anlar |
ÖÇ02 | Sürekli gelişim için kalite artırma araç ve uygulamalarını kullanır |
ÖÇ03 | Kalite kapsamındaki datayı kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır |
ÖÇ04 | Kalite alanındaki bir problemi, kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular |
ÖÇ05 | Kalite alanındaki uygulamalarda beklenmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite Konusuna Giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Organizasyonlarda Toplam Kalite | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kalite Felsefesi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Müşteri Odaklılık | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Liderlik ve Stratejik Planlama | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İnsan Kaynakları Uygulamaları | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Süreç Yönetimi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Performans ölçümü ve Stratejik Bilgi Yönetimi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 6 Sigma İlkeleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İstatistiksel Düşünme ve Uygulamaları | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 6 Sigma Tasarımı | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İstatistiksel Süreç Kontrol | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kalite Ekonomisi ve Süreç Geliştirme Araçları | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Toplam Kalite Organizasyonlarını Oluşturma ve Sürdürebilme | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |