Genel Bilgi
Kod | MG5804 |
Ad | Matematiksel Programlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders kapsamında işlenen konulara dair modelleme ve çözümleme yapmak, ortaya çıkan çözümlemeleri yorumlayabilmek.
Dersin İçeriği
Yöneylem araştırması konularından Tam Sayılı Programlama, Stok kontrol modelleri, Dinamik Programlama ve Doğrusal olmayan programlama konularının anlatımı ve bu tekniklerin işletme problemleri üzerine uygulamalarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Winston, W. L., Goldberg, J. B. (2004). Operations research: applications and algorithms (Vol. 3). Belmont: Thomson Brooks/Cole
Notlar
Yöneylem Araştırması (6. Basımdan Çeviri) Hamdy A. Taha Literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir problemin tam sayılı programlama ve dinamik programlama problemi olup olmadığını kavrayabilmek |
ÖÇ02 | Tam sayılı programlama ve dinamik programlama problemlerini tanımlayabilmek ve modelini kurabilmek |
ÖÇ03 | tam sayılı programlama ve stok kontrol modellerini incelemek, |
ÖÇ04 | örnek problemler yardımıyla detaylı olarak kavranmasını sağlamak. |
ÖÇ05 | Dinamik programlama ve doğrusal olmayan programlama konularının kavranmasını sağlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tam Sayılı Programlama Giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tam Sayılı Programlama | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tam Sayılı Programlama Devamı | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Dal Sınır Yöntemi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Stok kontrol modellerine Giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Stok kontrol modelleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Stok kontrol modelleri Devamı | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dinamik Programlamaya Giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dinamik Programlama | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dinamik Programlama Problemleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Dinamik Programlama Çözüm Yöntemi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Doğrusal Olmayan Programlamaya Giriş | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Doğrusal Olmayan Programlama | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Doğrusal Olmayan Programlama Çözüm Yöntemleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |