MG5804 Matematiksel Programlama

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG5804
Ad Matematiksel Programlama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MERT DEMİRCİOĞLU


Dersin Amacı

Ders kapsamında işlenen konulara dair modelleme ve çözümleme yapmak, ortaya çıkan çözümlemeleri yorumlayabilmek.

Dersin İçeriği

Yöneylem araştırması konularından Tam Sayılı Programlama, Stok kontrol modelleri, Dinamik Programlama ve Doğrusal olmayan programlama konularının anlatımı ve bu tekniklerin işletme problemleri üzerine uygulamalarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Winston, W. L., Goldberg, J. B. (2004). Operations research: applications and algorithms (Vol. 3). Belmont: Thomson Brooks/Cole

Notlar

Yöneylem Araştırması (6. Basımdan Çeviri) Hamdy A. Taha Literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir problemin tam sayılı programlama ve dinamik programlama problemi olup olmadığını kavrayabilmek
ÖÇ02 Tam sayılı programlama ve dinamik programlama problemlerini tanımlayabilmek ve modelini kurabilmek
ÖÇ03 tam sayılı programlama ve stok kontrol modellerini incelemek,
ÖÇ04 örnek problemler yardımıyla detaylı olarak kavranmasını sağlamak.
ÖÇ05 Dinamik programlama ve doğrusal olmayan programlama konularının kavranmasını sağlamak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tam Sayılı Programlama Giriş Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tam Sayılı Programlama Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tam Sayılı Programlama Devamı Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Dal Sınır Yöntemi Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Stok kontrol modellerine Giriş Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Stok kontrol modelleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Stok kontrol modelleri Devamı Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dinamik Programlamaya Giriş Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Dinamik Programlama Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Dinamik Programlama Problemleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Dinamik Programlama Çözüm Yöntemi Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Doğrusal Olmayan Programlamaya Giriş Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Doğrusal Olmayan Programlama Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Doğrusal Olmayan Programlama Çözüm Yöntemleri Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS