MGU1801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MGU1801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERKUT DÜZAKIN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tez konusu nasıl belirlenir Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir Daha önce yazılmış olan tezlerin incelenmesi Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İçindekiler bölümünün hazırlanışı Dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı Tez izleme raporu yazma Tez üzerinde değerlendirmeler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.

Notlar

Araştırma Yöntemleri N.Karasar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir konuyla ilgili literatür araştırması yapar
ÖÇ02 Konuyu tanımlayarak içeriğini belirler
ÖÇ03 Araştırma takvimini hazırlar
ÖÇ04 Bir konunun nedenlerini ve sonuçlarını araştırır
ÖÇ05 Konunun nedenlerini yorumlar
ÖÇ06 Konunun nedenleriyle sonuçlarını ilişkilendirir
ÖÇ07 Bir araştırmanın sonuçlarını analiz eder
ÖÇ08 Sonuçları sınıflandırır ve Sonuçları tartışır
ÖÇ09 Çalışmayı tez formatında sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez konusu nasıl belirlenir İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Tez içeriği nasıl planlanır Tez yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 APA stili incelenmesi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 APA stili uygulama örnekleri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 İçindekiler bölümünün hazırlanışı İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma sorusunun analizi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Araştırma sorusu üzerine nedensellik tartışmaları İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Varılan sonuçların belirlenerek netleştirilmesi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sonuçların değerlendirilmesi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Tez üzerinde düzeltmeler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Son okuma İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 22 308
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 300 300
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 608
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,32
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 09:20