Genel Bilgi
Kod | EMG23702 |
Ad | Pazarlama Araştırması ve Etik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile, pazarlama sorunlarının açık ve net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlama araştırmasının tanımı, pazarlama araştırmasının çevresi, pazarlama araştırması türleri, pazarlama araştırması süreci ve hataları, veri toplama, öçek ve ölçeklendirme, örnekleme, hipotez testleri ve veri analizi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2015, Çeviri Editörü: Fatma Demirci Orel, (Marketing Research, Alvin C. Burns, Ronald F. Bush, Pearson Publication). (462 sayfa)
Notlar
Buyology, Martin Lindstorm, Marka Yayınları, 2. Baskı, 2008. Büyük Veri iş Başında, Bernard Marr, MediaCat Yayınları, 2016. Small Data, Martin Lindstorm, Optimist Yayınları, 2016.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama araştırması yöntemlerini ve bunların kullanımlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Pazarlama sorunlarının tespit edilmesinde pazarlama araştırmasının rolünü açıklar. |
ÖÇ03 | Pazarlama araştırması sürecinde araştırma problemini belirler. |
ÖÇ04 | Web tabanlı basit bir anket oluşturur. |
ÖÇ05 | Derin görüşme yöntemini uygular. |
ÖÇ06 | Nöropazarlama araştırmalarını açıklar. |
ÖÇ07 | Nicel veriyi analiz eder. |
ÖÇ08 | Pazarlama araştırması raporunu yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama Araştırmalarına Giriş | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pazarlama Araştırma Sürecinde Aşamalar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kalitatif Araştırma Teknikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | İkincil Veri Toplama | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Anket Yöntemi ve Anket Tasarımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Araştırma Tasarımı ve Potansiyel Hata Kaynakları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ölçme ve Dereceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Örnekleme Kavramı ve Yöntemleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
10 | Gözlem Yöntemi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Veri Hazırlama ve Hipotez | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Araştırma Raporu Yazımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Araştırma Etiğine İlişkin Temel İlkeler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma ve Yayın Etiği | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |