PF821 Bilimsel Araştırma ve Etik (Z)

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PF821
Ad Bilimsel Araştırma ve Etik (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ


Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlemelerini sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencinin bilim etiği ve bilimsel araştırma metodlarıyla ilgili bilgi edinebilmesi için gerekli içeriğe sahiptir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğretim üyesi ders notları

Notlar

Araştırma yöntemleri - Halil Seyidoğlu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklayabilecektir.
ÖÇ03 Araştırma katılımcılarıyla ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ04 Yayın ve sunum süreciyle ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ05 Yazar adlarının sıralanmasıyla ve kaynak göstermeyle ilgili etik kuralları açıklar.
ÖÇ06 Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilecektir.
ÖÇ07 Bilimdeki etik dışı davranışları sıralar.
ÖÇ08 Bilimdeki etik dışı davranışların nedenlerini sorgular.
ÖÇ09 Bilimde etik dışı davranışları önleme yollarını irdeler.
ÖÇ10 Bilimdeki etik dışı davranışlar ve eğitim ilişkisini tartışır.
ÖÇ11 Meslek etiğini inceleyebilecektir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.
PÖÇ02 Belirsiz Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir. 1
PÖÇ03 Belirsiz Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 3
PÖÇ04 Belirsiz Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir. 3
PÖÇ05 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. 4
PÖÇ06 Belirsiz Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 3
PÖÇ07 Belirsiz Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 4
PÖÇ08 Belirsiz Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ09 Belirsiz Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ10 Belirsiz Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
PÖÇ11 Belirsiz Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar.
PÖÇ12 Belirsiz Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. 4
PÖÇ13 Belirsiz Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir.
PÖÇ14 Belirsiz Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ15 Belirsiz Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler.
PÖÇ16 Belirsiz Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 bilimsel araştırma yöntemlerine genel bir giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 araştırma raporu hazırlama metotları 1 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 araştırma raporu hazırlama metotları 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 bilimsel araştırmada planlama geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 bilimsel veri toplama yöntemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 etik ve bilimsel araştırmada temel etik ilkeler geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 geçerlilik ve güvenirlik kaynakları geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 YÖK bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 öğrenci ödev sunumları 1 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 öğrenci ödev sunumları 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 öğrenci ödev sunumları 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 öğrenci ödev sunumları 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 öğrenci ödev sunumları 5 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 öğrenci ödev sunumları 6 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS