PF816 Uluslararası Vergileme

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PF816
Ad Uluslararası Vergileme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ


Dersin Amacı

Küreselleşen dünyada vergilendirme sistemlerini karşılaştırmalı olarak incelemek, ortaya çıkan vergilendirme yetkisi sorunlarını araştırmak ve çözüm önerilerini değerlendirmek bu dersin amacını oluşturur.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında uluslararası vergi hukuku ve uluslararası çifte vergilendirmenin genel esasları, uluslararası çifte vergilendirmeyi önlemeye yönelik çalışmalar ve anlaşma modelleri, model anlaşmaların az gelişmiş ülkeler açısından değerlendirilmesi, Türkiye’nin uluslararası vergi anlaşmaları konusundaki tutumu ve taraf olduğu vergi anlaşmaları, uluslararası vergi kaçağı, uluslararası vergi kaçağı ile mücadelede devletlerarası yardımlaşma, Avrupa mali kuruluşları ve bölgesel mali kuruluşlar , vergi rekabeti, vergi cennetleri, elektronik ticaret ve vergilendirilmesi gibi konular incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders içinde önerilen makaleler, öğrenci araştırmaları

Notlar

vergi kanunları ve uluslararası anlaşmalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Küreselleşmenin vergilendirmeye etkilerini açıklar
ÖÇ02 Uluslararası vergileme ilkeleri çerçevesinde vergilendirme yetkisini tespitte öngörü sahibi olur
ÖÇ03 Vergilendirme yetkisi çatışmalarının nedenini izah eder
ÖÇ04 Vergilendirme yetkisi çatışmalarını ve çifte vergilemeyi önleme yollarını açıklar
ÖÇ05 Uluslararası vergilendirme ilkelerini açıklar ve detaylandırır.
ÖÇ06 Küresel vergi rekabeti ve ülkelere etkisini bilir ve yorumlar
ÖÇ07 Vergi cenneti kavramını vergi rekabeti boyutuyla analiz eder.
ÖÇ08 Elektronik ticaretin vergilendirilmesinde küresel arayışları ve işbirliklerini değerlendirir.
ÖÇ09 Avrupa Birliği ülkeleri vergi sistemlerini araştırır ve vergi uyumlaştırması boyutuyla değerlendirir.
ÖÇ10 Vergilendirme yetkisi çatışmalarında Türkiye'nin yaklaşımını analiz eder.
ÖÇ11 Uluslararası vergilemenin Türkiye'ye etkilerini yorumlar ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir. 2
PÖÇ02 Belirsiz Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken ileri düzeyde maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama bilgilerini yorumlayabilir ve kullanabilir.
PÖÇ03 Belirsiz Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
PÖÇ04 Belirsiz Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek çözümleyebilir ve sonuçlarını değerlendirebilir.
PÖÇ05 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve yayımlayabilir. 4
PÖÇ06 Belirsiz Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 3
PÖÇ07 Belirsiz Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2
PÖÇ08 Belirsiz Alanına dair temel kuramlara hakim olma ve bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ10 Belirsiz Sosyal haklar, çevre koruma, kalite ve kültürel değerler ile, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
PÖÇ11 Belirsiz Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında analiz ederek çözüm önerileri sunar. 4
PÖÇ12 Belirsiz Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahiptir. 3
PÖÇ13 Belirsiz Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini analiz edebilir ve farklı sistemlerin karşılaştırmasını yaparak yorumlayabilir. 5
PÖÇ14 Belirsiz Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolünün farkında olarak, uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. 5
PÖÇ15 Belirsiz Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler.
PÖÇ16 Belirsiz Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Küreselleşme ve mali etkileri Geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Vergilendirme yetkisi geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Uluslararası vergileme ilkeleri geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 uluslararası çifte vergileme, hiç vergilememe ve önlenmesi geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Vergi rekabeti geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 vergi cennetleri geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Elektronik ticaret ve vergilendirme geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Vergileme, uluslararası kuruluşlar ve vergileme yaklaşımları geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 OECD BEBS eylem planları geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 AB'de vergilendirme ve Türkiye geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenci ödev sunumları 1 geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
13 Öğrenci ödev sunumları 2 geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
14 Öğrenci ödev sunumları 3 geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
15 Öğrenci ödev sunumları 4 geleneksel öğrenme yöntemleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
16 yılsonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 yılsonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS