PFS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PFS700
Ad Seminer
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLTER ÜNLÜKAPLAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak buna ek olarak topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Seminer dersi program kapsamında, belirli bir konuyu veya problemi tanımlama, veri toplama, verileri analiz edip tartışma ve varılan sonuçların önerilen bilimsel yazım kurallarına uygun biçimde bir rapor olarak sunma amacına yöneliktir

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Konuyla ilgili kaynaklar

Notlar

Konuyla ilgili kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusunu belirler
ÖÇ02 Araştırma konusunun amacını, konunun sınırlarını tespit eder
ÖÇ03 Yaptığı araştırmalar doğrultusunda içerik ve yazılı metin oluşturur
ÖÇ04 Araştırmayı başarılı bir şekilde sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir.
PÖÇ02 Belirsiz Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Konu seçimi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Bilimsel araştırma yöntemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Bilimsel araştırma yöntemleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bilimsel araştırma yöntemleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Bilimsel araştırma yöntemleri 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Makale yazım teknikleri giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Makale yazım teknikleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Makale yazım teknikleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Makale yazım teknikleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Sunum teknikleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sunum teknikleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sunum teknikleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Genel konu tekrarı geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 144
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,76
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:33