Genel Bilgi
Kod | PF735 |
Ad | Vergi Cezaları ve Uyuşmazlıkları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, vergi cezaları hakkında bilgi vermek, vergi idaresi ile mükellef arasında ortaya çıkan sorunların idari aşamada çözüm yollarını göstermek ve analizini yapmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste 213 Sayılı Vergi Usul Kanununda yer alan vergi uyuşmazlıkları ve cezaları açıklanacaktır. İdare ile mükellef arasındaki sorunların/uyuşmazlıkların konusu araştırma konusudur. 213 Sayılı Kanunda yer alan uzlaşma, ceza indirimi, hata düzeltme, pişmanlık ve ıslah vb. İdari aşamada çözüm yolları, vaka çalışmaları çerçevesinde ele alınarak değerlendirilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Vergi Hukuku, Mualla Öncel, Ahmet Kumrulu, Nami Çağan; Vergi Hukuku, Yusuf Karakoç
Notlar
Dönem içinde önerilen makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ceza Hukuku ve Vergi Ceza Hukukuna ilişkin temel bilgileri ve ilkeleri çözümleyebilir |
ÖÇ02 | Vergi suç ve cezalarını ve uygulama kurallarını çözümleyebilir |
ÖÇ03 | Vergi cezalarını sona erdiren nedenleri açıklayabilecek ve vergi ceza sistemini değerlendirir |
ÖÇ04 | Vergi uyuşmazlıklarının kaynağını sorgular |
ÖÇ05 | Vergi uyuşmazlıklarının çözüm mekanizmalarını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ekonomisi ve kamu maliyesi ile ilgili nitelikli ve ileri düzey bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Maliye alanı ile ilgili kuramsal bilgileri analiz edebilir ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar, yorumlar ve /veya analiz eder | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar, raporlar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır, çıktı üretir | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mali olaylara ilişkin hukuki düzenlemelerin farkındadır ve mevzuat değerlendirmesi yapar | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliye bilim alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin kapsamı ve işlenişi konusunda genel bilgilendirme | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | vergi ceza hukuku ile genel ceza hukuku ilişkisi | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Vergi ceza sisteminin gelişimi | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Vergi kabahatleri, suçları ve cezaları | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | uyuşmazlık kavramı, vergi cezasını gerektiren uyuşmazlıklar | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Uyuşmazlıkların çözüm mekanizmaları | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | uyuşmazlıkların idari aşamada çözüm mekanizmaları | okuma anlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak uzlaşma | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
10 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak hata düzeltme | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak cezada indirim | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
12 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak pişmanlık ve ıslah | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
13 | idari aşamada çözüm mekanizması olarak izaha davet | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
14 | Alternatif uyuşmazlık çözüm mekanizmaları | araştırma, okuma, anlama, sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
15 | genel değerlendirme | yorum, sentez, analiz | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |