Genel Bilgi
Kod | ME811 |
Ad | Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorilerinin İncelenmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, matematiksel öğrenmedeki temel kavramları incelemek, Dewey, Piaget, Bruner, Ausubel, Gagne, Novak, Kelly, Wittrock , Driver ve Vigotsky gibi bilim insanlarının ileri sürmüş olduğu temel eğitim teorilerinin matematik öğretimi üzerine etkilerini açıklamak ve matematiksel öğrenme sürecine etkiliyen çeşitli kuramları açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, Dewey, Piaget, Bruner, Ausubel, Gagne, Novak, Kelly, Wittrock , Driver ve Vigotsky gibi bilim insanlarının ileri sürmüş olduğu temel eğitim teorilerinin matematik öğretimi üzerine etkileri; Öğrenme teorileri-program geliştirme ilişkisi, kavram öğretimi, kavram anlama, matematiksel düşünmeye etki eden faktörler incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bingölbali, E., Arslan, S. &Zembat, İ. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler.Pegem Akademi
Notlar
Lester, F. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik eğitiminde yeni öğrenme ve öğretme teoremlerinin benzer ve farklı yönlerini değerlendirir |
ÖÇ02 | Matematiksel öğrenmeyi etkileyen faktörleri analiz eder. |
ÖÇ03 | Matematiksel düşünmeyi etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ04 | Matematik öğretiminde farklı öğrenme ve öğretme teoremlerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı ve temel kavramlar | Hazırbulunuşluk düzeylerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Matematiksel öğrenmeyi etkileyen faktörleri | İlgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Matematiksel öğrenme sürecinde beynin rolünü | İlgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Matematik öğretiminde öğrenme kuramları | İlgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Matematiksel Düşünme | İlgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Gerçekçi matematik eğitimi | İlgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kavramsal ve İşlemsel Anlama | İlgili makalelerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme | İlgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Van-Hiele Geometrik düşünme Düzeyleri | ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | APOS Teorisi | İlgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Görselleme ve Uzamsal Düşünme | İlgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Çoklu Temsiller | Examining related studies | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sosyo-matematiksel Normlar | İlgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Matematik eğitiminde öğrenme teorileri konusunda çeşitli Araştırmalar | İlgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Genel değerlendirme | İlgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl sınavı | İlgili çalışmaların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |