ME811 Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorilerinin İncelenmesi

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME811
Ad Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorilerinin İncelenmesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, matematiksel öğrenmedeki temel kavramları incelemek, Dewey, Piaget, Bruner, Ausubel, Gagne, Novak, Kelly, Wittrock , Driver ve Vigotsky gibi bilim insanlarının ileri sürmüş olduğu temel eğitim teorilerinin matematik öğretimi üzerine etkilerini açıklamak ve matematiksel öğrenme sürecine etkiliyen çeşitli kuramları açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, Dewey, Piaget, Bruner, Ausubel, Gagne, Novak, Kelly, Wittrock , Driver ve Vigotsky gibi bilim insanlarının ileri sürmüş olduğu temel eğitim teorilerinin matematik öğretimi üzerine etkileri; Öğrenme teorileri-program geliştirme ilişkisi, kavram öğretimi, kavram anlama, matematiksel düşünmeye etki eden faktörler incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bingölbali, E., Arslan, S. &Zembat, İ. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler.Pegem Akademi

Notlar

Lester, F. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik eğitiminde yeni öğrenme ve öğretme teoremlerinin benzer ve farklı yönlerini değerlendirir
ÖÇ02 Matematiksel öğrenmeyi etkileyen faktörleri analiz eder.
ÖÇ03 Matematiksel düşünmeyi etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ04 Matematik öğretiminde farklı öğrenme ve öğretme teoremlerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin genel tanıtımı ve temel kavramlar Hazırbulunuşluk düzeylerinin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Matematiksel öğrenmeyi etkileyen faktörleri İlgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Matematiksel öğrenme sürecinde beynin rolünü İlgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Matematik öğretiminde öğrenme kuramları İlgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Matematiksel Düşünme İlgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Gerçekçi matematik eğitimi İlgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Kavramsal ve İşlemsel Anlama İlgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme İlgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Van-Hiele Geometrik düşünme Düzeyleri ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 APOS Teorisi İlgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Görselleme ve Uzamsal Düşünme İlgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
13 Çoklu Temsiller Examining related studies Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Sosyo-matematiksel Normlar İlgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Matematik eğitiminde öğrenme teorileri konusunda çeşitli Araştırmalar İlgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Genel değerlendirme İlgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Yarıyıl sınavı İlgili çalışmaların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 197
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,88
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.12.2022 11:02