ME805 İlköğretim Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Temel Sorunlar

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME805
Ad İlköğretim Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar ve Temel Sorunlar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları matematik öğretimine ilişkin (strateji, yöntem teknik vb.) yazılmış yayınları eleştirel değerlendirebilme ve sorun olarak görülen bir konuda araştırma önerisi hazırlayabilme becerilerini kazandırmak amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Matematik eğitiminde teori ve teorik çerçeve, Çağdaş matematik teorileri, güncel bir matematik sorununu mevcut teorilerle ele alma ve çözümleme

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Bingölbali, F. ve Zembat, Ö. Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem yayınevi, Matematik öğretimi, Murat Altun 2. İlköğretim ikinci kademede matematik öğretimi, Murat Altun 3. Oluşturmacılık (Teori, Kuram ve Uygulamada), Soner Durmuş 4. Abstraction in context: Epistemic actions, Rina Hershkowitz, Baruch Schwarz, Tommy Dreyfus, Journal for research in mathematics education, 32(2), 195-222 5. Local instruction theories as means of support for teachers in reform mathematics education, Koeno Gravemeijer, Mathematical thinking and learning, 6:2,102-128

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik eğitimimde teori ve teorik çerçeveyi açıklar.
ÖÇ02 Öğrenci anlayışlarını modellemek için bir teoriyi açıklar.
ÖÇ03 İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisini açıklar.
ÖÇ04 APOS teorisi ve matematiksel kavramların öğretimini açıklar.
ÖÇ05 Sezgisel kural teorisini açıklar.
ÖÇ06 Geometrik paradigmaları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Matematik eğitiminde teori, teorik ve kavramsal çerçeve 1 İlgili kaynakların tanıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Matematik eğitiminde teori, teorik ve kavramsal çerçeve 2 ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Matematik eğitiminde teori, teorik ve kavramsal çerçeve 3 ilgili konuda 3 makalenin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi 1 ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 İşlemsel ve yapısal kavrayış teorisi 2 ilgili konuda 3 makalenin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 APOS teorisi 1 ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 APOS teorisi 2 ilgili konuda 3 makalenin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 vize sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sezgisel kural teorisi 1 ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Sezgisel kural teorisi 2 ilgili konuda 3 makalenin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Geometrik paradigmalar 1 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Geometrik paradigmalar 2 ilgili konuda konuda 3 makalenin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Teoriler çerçevesinde güncel matematiksel sorunların ele alınması 1 Araştırma konusu için ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Teoriler çerçevesin güncel matematiksel sorunların ele alınması 2 Araştırma konusu için alanyazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Teoriler çerçevesinde güncel matematiksel sorunların ele alınması 3 Araştırma yönteminin açıklanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 197
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,88
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2022 03:22