ME802 Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri(Z)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME802
Ad Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri(Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı

Eğitim bilimlerinin çeşitli alanlarında yüksek lisans eğitimi alan öğrencilere, öncelikle yaşama ve olaylara karşı bilimsel bir bakış açısı kazandırarak, Bilim, bilimsel yöntem ve araştırma vb. temel kavramlar, araştırmada problem bulma ve ifade etme, hipotez yazma, literatür tarama teknikleri araştırma modelleri ve veri toplama teknikleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmanın doğası, Bilimsel araştırmaların önemi ve gerekliliği, Araştırmanın genel süreci ve aşamaları, Temel araştırma türleri, Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farkları inceleme, Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme, Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunma bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri, Karasar, N. (2007). Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmanın önemini ve gerekliliğini bilir
ÖÇ02 Bilimsel araştırmanın genel sürecini açıklar
ÖÇ03 Temel araştırma türlerini bilir
ÖÇ04 Matematik eğitimine yönelik bir araştırma yapar
ÖÇ05 Matematik eğitimine yönelik yapmış olduğu araştırma sonuçlarını sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriğinin tanıtılması ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilimsel araştırmanın doğası, Bilimsel araştırmaların önemi ve gerekliliği 1 ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bilimsel araştırmanın doğası, Bilimsel araştırmaların önemi ve gerekliliği 2 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Araştırmanın genel süreci ve aşamaları 1 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Araştırmanın genel süreci ve aşamaları 2 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Temel araştırma türleri 1 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 temel araştırma türleri 2 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 vize sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farkları inceleme 1 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farkları inceleme 2 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunma 1 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunma 2 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunma 3 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunma 4 ilgili alan yazının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 final sınavı ilgili alan yazının incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS