Genel Bilgi
Kod | ME800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi (Z) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlayarak; tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırmanın yapılması temel içeriktir.
Dersin İçeriği
Öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlayarak; tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırmanın yapılması temel içeriktir.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Kaiser, G. (2020). Mathematical modelling and applications in education. Encyclopedia of mathematics education, 553-561. Trouche, L., Gueudet, G., & Pepin, B. (Eds.). (2019). The'resource'approach to Mathematics Education. Springer Nature. Cobb, P., Gravemeijer, K., Yackel, E., McClain, K., & Whitenack, J. (2021). Mathematizing and symbolizing: The emergence of chains of signification in one first-grade classroom. In Situated cognition (pp. 151-233). Routledge. Cobb, P., Yackel, E., & McClain, K. (Eds.). (2012). Symbolizing and communicating in mathematics classrooms: Perspectives on discourse, tools, and instructional design. Routledge. Baykul, Y. (1997). lkögretimde matematik ögretimi. Ankara: Elit Yayıncılık. Çalıkoglu Bali, G. (2002). Matematik ögretiminde dil ögretimi. Hacettepe Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 23, 57-61. Dickson, L., Brown, B. ve Gibson, O. (1993). Children learning mathematics: A teacher s guide to recent research. London: Cassell.
Notlar
Miles, M. B., Huberman, A. M., & Saldaña, J. (2018). Qualitative data analysis: A methods sourcebook. Sage publications. Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications. Kincheloe, J. (2012). Teachers as researchers (classic edition): Qualitative inquiry as a path to empowerment. Routledge. Özmen, H., & Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyerek konusunu hangi değişkenler açısından ele alması gerektiğini bilir. |
ÖÇ02 | Tez konusunu ve yöntemini belirleyebilir. |
ÖÇ03 | Tez çalışması sırasında gerek duyduğu bilgileri nereden ve kimden edineceğini bilir. |
ÖÇ04 | Konusunun araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırmasını yapma konusunda deneyim kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür değerlendirmesi-1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Literatür değerlendirmesi-2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür değerlendirmesi -3 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler-1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler-2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler-3 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tez konusunda ileri düzey bilgiler-4 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Tez konusunda son literatür bilgileri-1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Tez konusunda son literatür bilgileri-2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Tez konusunda son literatür bilgileri-3 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Tez konusunda son literatür bilgileri-4 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Tez çalışmaları hakkında tartışma-1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Tez çalışmaları hakkında tartışma-2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Problem çözümü | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |