Genel Bilgi
Kod | ME1700 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PERİHAN ARTUT |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin ilköğretim (matematik fen ve sosyal bilimler eğitimi) alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İlköğretim alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Öğrencinin tez konusuna göre belirlenen kaynak kitaplar
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlköğretim alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konuyu belirler. |
ÖÇ02 | İlgili literatürdeki kitap, makale ve materyallerin inceler |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve uygun yöntemi belirler |
ÖÇ04 | Veri toplama ve analiz tekniklerini belirler |
ÖÇ05 | Bulguları betimler, yorumlar ve raporlaştırır. |
ÖÇ06 | Tezi bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusuna yönelik genel çalışmalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tez konusuna yönelik çalışmaların incelenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmaların tartışılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalarda özgünlüğün incelenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalarda uygulanabilirliğin incelenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalarda yaygın etkinin incelenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalardaki sınırlılıkların incelenmesi | Literatür taraması Teze yönelik uygulamala | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yüksek lisans tezi hakında ara rapor yazma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmaların değerlendirilmesi | Literatür taraması Teze yönelik uygulamala | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmaların seçilmesi | Literatür taraması Teze yönelik uygulamala | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yüksek lisans tez konusuna yönelik yöntemlerin belrilenmesi | Literatür taraması Teze yönelik uygulamala | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tez konusuna yönelik seçilen çalışmaları derinlemesine okuma | Literatür taraması Teze yönelik uygulamala | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tez konusunun uygulanabilirliğinin incelenmesi | Literatür taraması Teze yönelik uygulamala | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Seçilen çalışmaların analizi | Literatür taraması Teze yönelik uygulamala | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Araştırma probleminin tartışılması | Literatür taraması Teze yönelik uygulamala | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yüksek lisans tezini yazma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yüksek lisans tezini yazma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 25 | 350 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 50 | 150 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 605 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,20 | ||
AKTS | 24 AKTS |