ME729 Matematik Öğretimi Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME729
Ad Matematik Öğretimi Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı matematik eğitimi araştırmalarında yeni yaklaşımları incelemektir. Bu kapsamda; matematik eğitiminde yapılan güncel araştırmalar, bunların dayandığı paradigmalar, bu araştırmaların dayandığı kuramsal temeller ve bunların genelde eğitime özelde ise matematik eğitimi üzerine olan yansımaları incelenecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste matematik eğitiminde yapılan güncel araştırmalar, bunların dayandığı paradigmalar, bu araştırmaların dayandığı kuramsal temeller ve bunların genelde eğitime özelde ise matematik eğitimi üzerine olan yansımaları incelenecektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Van de Walle, J. A., Karp, K. S., ve Bay Wıllıams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim. Ankara: Nobel. Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education.Heddens, J.W. &Speer, W.R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities. NJ: John Wiley and Sons, Inc.,

Notlar

Grouws, D., A. (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: Macmillan Library. Sheffield, L. J. ve Cruikshank, D. E. (2000). Teaching and Learning Elementary and Middle School Mathematics. New York: John Wiley and Sons.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik eğitim araştırmalarında yeni yaklaşımların neler olduğunu açıklar.
ÖÇ02 Matematik eğitim araştırmalarında yeni yaklaşımlara yönelik uygulamalar yapabilir.
ÖÇ03 Matematiksel eğitiminde öğrenmeyi etkileyen araştırmaları analizini eder
ÖÇ04 Matematiksel eğitiminde öğretmeyi etkileyen araştırmaları analizini eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 ders içeriğinin tanıtılması Genel Bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Matematik öğretimini etkileyen öğrenme kuramları Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Gerçekçi matematik eğitimi Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Van-Hiele Geometrik düşünme Düzeyleri Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 APOS Teorisi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Görselleme ve Uzamsal Düşünme Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 ara-sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Çoklu Temsiller Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sosyo-matematiksel Normlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Matematik Eğitiminde Teknolojinin Kullanımıile ilgili Araştırmalar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Matematik Eğitimi Alanında İnanışlar Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 SOLO Taksonomisi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Bloom Taksonomisi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Matematik Öğrenme ve Problem Çözmede Üstbilişin Rolü Bu konuda ilgili literatürün gözden geçirilmesi ve en az iki makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS