Genel Bilgi
Kod | ME722 |
Ad | Matematik Eğitimi: Teori ve Uygulama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerle matematik eğitimi için öğretme ve öğrenme ile ilgili teori ve yaklaşımları üzerinde tartışmak ve kuramların uygulamalarına yönelik çalışmaları inceleyerek kendi uygulamalarını ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Matematik eğitimi için öğretme ve öğrenme ile ilgili teori ve yaklaşımları, matematik eğitimi alanında yapılan araştırmaların sonuçları ve önerileri, matematikteki kavram yanılgıları, modern eğitim anlayışlarına uygun matematik etkinlikleri oluşturma ve sunma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Baki, A. (2006). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Trabzon, Derya Kitabevi.
Notlar
Bingölbali, E. , Arslan, S., Zembat, İ. (2016). Matematik Eğitiminde Teoriler. Pegem Akademi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematiğin tarihsel gelişimini kavrar |
ÖÇ02 | Matematiğin kullandığı ispat çeşitlerini bilir |
ÖÇ03 | İşlemsel ve kavramsal öğrenmeyi açıklar |
ÖÇ04 | Uzamsal yetenek ve bileşenlerini açıklar |
ÖÇ05 | Matematiksel modellemede farklı yaklaşımları açıklar |
ÖÇ06 | Matematiksel akıl yürütmeye ilişkin sınıf uygulamaları geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders işlenişi hakkında konuşma | Kaynakların elde edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Matematiğin doğası | 1. Kaynaktan ilgili konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Matematik felsefesi | 2. ve 3. Kaynaklardan ilgili konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Matematiğin kullandığı ispat çeşitleri | Teoriler kitabı 4. bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Problem çözme yoluyla öğrenme ve matematik (Probleme Dayalı Öğretim) | Baki (2006) Bölüm 3; Matematik eğitiminde teoriler bölüm 38 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
6 | İşlemsel ve Kavramsal Öğrenme | Baki (2006) Bölüm 4; Matematik eğitiminde teoriler bölüm 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kavram yanılgılarının belirlenmesi | Baki (2006) Bölüm 4; Matematik eğitiminde teoriler bölüm 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gerçekçi matematik eğitimi | Matematik eğitiminde teoriler bölüm 21 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Uzamsal yetenek | Matematik eğitiminde teoriler bölüm 20 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Cebirsel Düşünme | Matematik eğitiminde teoriler bölüm 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Matematiksel modelleme | Matematik eğitiminde teoriler bölüm 33 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Matematiksel modelleme 2 | Matematik eğitiminde teoriler bölüm 33 devamı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Matematiksel ve İstatistiksel akıl yürütme 1 | Matematik eğitiminde teoriler bölüm 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Matematiksel ve İstatistiksel akıl yürütme 2 | Matematik eğitiminde teoriler bölüm 12 devamı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ödev hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |