ME719 Matematiksel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME719
Ad Matematiksel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı

Bu derste, düşünme, matematiksel düşünme, matematiksel düşünmenin özelliklerinin incelenmesi ve matematiksel düşünmeyi geliştirme yolları ve çocuklarda matematiksel düşünmenin nasıl geliştirilebileceği konularının incelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Düşünme nedir, Matematiksel düşünme nedir, Matematiksel düşünmenin özellikleri, Matematiksel düşünce ile ilgili teoriler, Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir,, Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir, Matematiksel düşünmeye teşvik etme

Dersin Ön Koşulu

yoktur

Kaynaklar

1) Yıldırım, C. (2008) Matematiksel Düşünme-Cemal, Ankara: Remzi KitabeviPhiladelphia. 2) J. Mason, J., (Burton, L and Stacey, K. (1985) Thinking Mathematically, Addison- Wesley Publishing Company Inc

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Düşünmenin ne olduğunu açıklar.
ÖÇ02 Matematiksel düşünmenin ne olduğunu açıklar.
ÖÇ03 Matematiksel düşünmenin özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Matematiksel düşünmenin nasıl geliştirilebileceğini açıklar.
ÖÇ05 Çocuklarda matematiksel düşünmesinin nasıl geliştirilebileceğini açıklar.
ÖÇ06 Öğretmen adaylarında matematiksel düşünmesinin nasıl geliştirilebileceğini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Düşünme nedir Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Düşünmenin önemi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Matematiksel düşünme nedir Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Matematiksel düşünme önemi Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Matematiksel düşünmenin özellikleri 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Matematiksel düşünmenin özellikleri 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Matematiksel düşünce ile ilgili teoriler 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Matematiksel düşünce ile ilgili teoriler 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Matematiksel düşünme nasıl geliştirilir 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Çocuklarda matematiksel düşünme nasıl geliştirilir 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunmasıc Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Matematiksel düşünmeye teşvik etme 1 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Matematiksel düşünmeye teşvik etme 2 Önerilen kaynaklardan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS