ME716 Matematik Öğretiminde Çağdaş Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME716
Ad Matematik Öğretiminde Çağdaş Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, matematik eğitiminde yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının incelenmesi ve gelenekselden çağdaşa çeşitli ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında matematik eğitimde, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların neler olduğu, ölçme ve değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar, ölçme araçlarında bulunması istenen niteliklerin nasıl uygulanacağı, matematik eğitimde kullanılan geleneksel ve alternetif değerlendirme yaklaşımlarına dayalı ölçme araçlarının uygulamaları, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesine ilişkin uygulamalar yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Atkin, J. M., Black, P., Coffey, J. (2001). Classroom Assessment and the National Science Education Standards, Washington, DC: National Academies Press.Burke, K. (1999). How to Authentic Learning (3rd Ed). Arlington Heights, İllinois: Skyligth Professional Development. Ons Elawer, Corna.McMillan, (2004). Classroom Assessment Principles and Practice for Effective Instruction, Boston: Pearson Education. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.Heddens, J. W., Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik eğitiminde bütüncül (alternatif) değerlendirmeye yönelik yeni ve özgün ölçme araçları tasarlar.
ÖÇ02 Matematik eğitiminde geleneksel ölçme ve değerlendirmeye yönelik yeni ve özgün ölçme araçları tasarlar.
ÖÇ03 Matematik eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerinin değerlendirir
ÖÇ04 Matematik eğitiminde geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerinin değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve temel kavramları Genel bilgi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Ölçme ve değerlendirmenin önemi Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
3 Matematik eğitiminde yer alan ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Matematik eğitiminde farklı değerlendirme modelleri ve uygulama örnekleri Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçları ve niteliklerine yönelik örnek çalışmalar (güvenirlik) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçları ve niteliklerine yönelik örnek çalışmalar (geçerlik) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Matematik öğretim programları kapsamında ulusal ve uluslararası alanda yapılan değerlendirme sınavlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (TIMSS; PISA) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Matematik öğretim programları kapsamında ulusal ve uluslararası alanda yapılan değerlendirme sınavlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (LGS, ÖSYM) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve uygulanması (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
11 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve uygulanması (doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve uygulanması (eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi (araştırma projeleri) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi (performans değerlendirme) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi (gözlem, görüşme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
17 Final sınavı Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 03:59