Genel Bilgi
Kod | ME716 |
Ad | Matematik Öğretiminde Çağdaş Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, matematik eğitiminde yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının incelenmesi ve gelenekselden çağdaşa çeşitli ölçme ve değerlendirme tekniklerinin uygulanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında matematik eğitimde, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların neler olduğu, ölçme ve değerlendirmede çağdaş yaklaşımlar, ölçme araçlarında bulunması istenen niteliklerin nasıl uygulanacağı, matematik eğitimde kullanılan geleneksel ve alternetif değerlendirme yaklaşımlarına dayalı ölçme araçlarının uygulamaları, test türleri, izleme ve başarı testlerinin geliştirilmesine ilişkin uygulamalar yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015).Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Atkin, J. M., Black, P., Coffey, J. (2001). Classroom Assessment and the National Science Education Standards, Washington, DC: National Academies Press.Burke, K. (1999). How to Authentic Learning (3rd Ed). Arlington Heights, İllinois: Skyligth Professional Development. Ons Elawer, Corna.McMillan, (2004). Classroom Assessment Principles and Practice for Effective Instruction, Boston: Pearson Education. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publisers.Heddens, J. W., Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik eğitiminde bütüncül (alternatif) değerlendirmeye yönelik yeni ve özgün ölçme araçları tasarlar. |
ÖÇ02 | Matematik eğitiminde geleneksel ölçme ve değerlendirmeye yönelik yeni ve özgün ölçme araçları tasarlar. |
ÖÇ03 | Matematik eğitiminde alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerinin değerlendirir |
ÖÇ04 | Matematik eğitiminde geleneksel ölçme ve değerlendirme araçlarının özelliklerinin değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramları | Genel bilgi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Ölçme ve değerlendirmenin önemi | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Matematik eğitiminde yer alan ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Matematik eğitiminde farklı değerlendirme modelleri ve uygulama örnekleri | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçları ve niteliklerine yönelik örnek çalışmalar (güvenirlik) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Matematik eğitiminde kullanılan ölçme araçları ve niteliklerine yönelik örnek çalışmalar (geçerlik) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Matematik öğretim programları kapsamında ulusal ve uluslararası alanda yapılan değerlendirme sınavlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (TIMSS; PISA) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Matematik öğretim programları kapsamında ulusal ve uluslararası alanda yapılan değerlendirme sınavlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (LGS, ÖSYM) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve uygulanması (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
11 | Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve uygulanması (doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Matematik eğitiminde geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve uygulanması (eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi (araştırma projeleri) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi (performans değerlendirme) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi (gözlem, görüşme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Matematik eğitiminde alternatif yaklaşımlara dayalı olan araçlarının hazırlanması ve değerlendirilmesi (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) | Konu ile ilgili çalışmaların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Final sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |