ME711 Matematik Eğitim Programları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME711
Ad Matematik Eğitim Programları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT


Dersin Amacı / Hedefi

Matematik eğitimi programının ilkelerini, standartlarını, program tekniklerini ve prosedürlerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Matematik programının temel öğeleri, Programının tarihi, Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması,Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi, Matematik öğretim programının uygulanması, Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları, Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Frank K. Jr. Lester (Editor). Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and LearningVan De Walle, J.A. Elementary and Middle School Mathematics( fourth edition).New York: Longman, 2001.

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matematik programının temel öğelerini açıklar.
ÖÇ02 Matematik programının tarihi açıklar.
ÖÇ03 Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansımasını açıklar.
ÖÇ04 Matematik öğretim programı tasarımını açıklar.
ÖÇ05 Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımlarını açıklar.
ÖÇ06 Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik eğitimi kapsamında yer alan öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Matematik alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim programının temel öğeleri Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Matematik programının temel öğeleri Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Matematik Eğitimi Programının dünya daki tarihi Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Matematik Eğitimi Programının ülkemizdeki tarihi Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması 1 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerinin matematik öğretim programına yansıması 2 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi 1 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Matematik öğretim programı tasarımı ve geliştirilmesi 2 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Matematik öğretim programının uygulanması 1 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Matematik öğretim programının uygulanması 2 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları 1 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Matematik programın yaygınlaştırılması yaklaşımları 2 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi 1 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Matematik programının öğrenci, öğretmen, okul, veli ve toplumsal beklentiler bağlamında değerlendirilmesi 2 Kaynak1, Kaynak 2, Kaynak 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.12.2022 03:17