Genel Bilgi
Kod | MÜZ710 |
Ad | Araştırma Yöntemleri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DOĞANAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim bilimlerinin çeşitli alanlarında yüksek lisans eğitimi alan öğrencilere, öncelikle yaşama ve olaylara karşı bilimsel bir bakış açısı kazandırarak, öğrencilerin bir problemi bilimsel yöntemi kullanarak nasıl çözmeye çalışacakları konusundaki bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Araştırma Yöntemleri, Veri Toplama, Araştırma Yapma, Araştırma Modelleri ve Veri Toplama Teknikleri, Bulguların Sunumu ve Yorumlanması, Sonuç ve Öneriler, Raporlaştırma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yıldırım, A.& Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
Notlar
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma için bir problem belirleyebilme ve onu sınırlandırarak ifade eder. |
ÖÇ02 | Araştırma için uygun literatür tarama yöntem ve tekniklerini kullanır. |
ÖÇ03 | Araştırma amaçlarını hipotez ya da soru cümlesi olarak yazar. |
ÖÇ04 | Araştırmanın önemini kuralına uygun bir şekilde ifade eder. |
ÖÇ05 | Araştırmada temel alınacak sayıltı ve sınırlılıkları belirler. |
ÖÇ06 | Sosyal bilimlerde kullanılan araştırma modellerini kavrar. |
ÖÇ07 | Belirlenen probleme uygun araştırma modelini seçer. |
ÖÇ08 | Sosyal bilim araştırmalarında kullanılan veri toplama yollarını açıklar ve kullanır. |
ÖÇ09 | Araştırma problemi ve amaçlarına uygun örneklem alır. |
ÖÇ10 | Araştırma bulgularını uygun biçimde organize eder, sunar ve açıklar. |
ÖÇ11 | Araştırma sonuçlarını belirtme ve tartışır. |
ÖÇ12 | Bir araştırma raporunu kurallara uygun olarak yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimlerde araştırma süreç ve teknikleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Problem: Arama, seçme ve ifade etme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Literatür taraması ve ödev teslimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Amaçların ifadesi ve ödev teslimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Araştırmanın önemi ve ödev teslimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sayıltı ve sınırlılıklar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tanımlar: Kavramsal ve işlevsel | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Vize sınavı ve ödev teslimi | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nicel ve nitel yöntemler: Nasıl karar vermeli? Araştırma Modelleri | llgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Araştırma modelleri: Betimsel modeller, deneysel modeller, ex-post fakto araştırma modeli, tarihi araştırma ve eylem araştırması | llgili kaynakların incelenmesi ödev 2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yöntem: Veri toplama yolları a)Ölçme kavramı b)Ölçmenin güvenirliği ve geçerliği c)Ölçek türleri d)Veri toplama yolları: Anket, görüşme, gözlem ve doküman incelemesi | llgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yöntem: Bulgular a) Bulguların organize edilmesi, sunumu ve açıklanması ve ödev teslimi | llgili kaynakların incelenmesi ödev 3 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yöntem: Sonuç, tartışma ve öneriler Araştırma Raporunun Yazılması | llgili kaynakların incelenmesi ödev 4 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yöntem: Sonuç, tartışma ve öneriler Araştırma Raporunun Yazılması ve ödev teslimi | llgili kaynakların incelenmesi ödev 5 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | llgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Ödev teslimi | Ödevi gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Final sınavı | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |