MÜZ709 Araştırma Yöntemleri I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MÜZ709
Ad Araştırma Yöntemleri I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DOĞANAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, eğitim bilimlerinin çeşitli alanlarında yüksek lisans eğitimi alan öğrencilere, öncelikle yaşama ve olaylara karşı bilimsel bir bakış açısı kazandırarak, öğrencilerin bir problemi bilimsel yöntemi kullanarak nasıl çözmeye çalışacakları konusundaki bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bilim, bilimsel yöntem ve araştırma vb. temel kavramlar, Araştırmada problem bulma ve ifade etme, Hipotez yazma, Literatür tarama teknikleri, Araştırma modelleri ve veri toplama teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi

Notlar

Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgi ve bilim kavramlarının tarihsel süreç içindeki dönüşümlerini kavrar.
ÖÇ02 Bilimsel düşünme yönteminin yaşamı anlama ve sorgulamadaki yeri ve önemini anlar.
ÖÇ03 Bilginin kaynaklarını açıklar.
ÖÇ04 Bilimsel araştırmada etik kurallara uyar.
ÖÇ05 Sosyal bilimlerde bilimsel yöntemin sınırlılıklarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgi, bilim ve tarihsel süreç içindeki dönüşümleri İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilgi, bilim ve araştırma kavramı İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyal gerçeği anlamada farklı paradigmalar: Pozitivizm İlgili kaynakların incelenmesi Ödev1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Sosyal gerçeği anlamada farklı paradigmalar: Pozitivizm ve postpozitivizm İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Bilgi edinme yolları İlgili kaynakların incelenmesi. Ödev 2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Bilgi edinme yolları 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Bilimde nedensellik İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilim ve bilim insanı İlgili kaynakların incelenmesi. Ödev 3 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Bilim ve bilim insanı 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Bilimsel etik İlgili kaynakların incelenmesi ödev 4 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Bilimsel etik 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Sosyal bilimlerde bilimsel yöntemin sınırlılıkları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Sosyal bilimlerde bilimsel yöntemin sınırlılıkları 2 İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Ödev teslimi Ödevin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.11.2022 10:07