OÖ749 Farklı Bağlamlarda Göç Eden Çocukların Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OÖ749
Ad Farklı Bağlamlarda Göç Eden Çocukların Eğitimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ŞULE ERDEN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere göçün tanımı, farklı bağlamlarda (yörükler, gezici mevsimlik tarım işçilerinin çocukları, mülteci çocuklar vb. ) yurtiçine ve yurt dışına yapılan göç olgusu hakkında temel bilgileri sunmaktır. Dünyada ve ülkemizde göçün nedenleri ve çocuklar üzerindeki etkileri, toplumsal cinsiyet açısından göçün çocuklar ve aileleri üzerindeki etkileri vb konularda güncel tartışmaları yapmak, bu konuda yapılan gelişmeleri takip etmek ve bu çocukların eğitimlerine yönelik uygulamalar yapmaktır.

Dersin İçeriği

öğrencilere göçün tanımı, farklı bağlamlarda (yörükler, gezici mevsimlik tarım işçilerinin çocukları, mülteci çocuklar vb. ) yurtiçine ve yurt dışına yapılan göç olgusu, dünyada ve ülkemizde göçün nedenleri ve çocuklar üzerindeki etkileri, toplumsal cinsiyet açısından göçün çocuklar ve aileleri üzerindeki etkileri, göç konusunda yapılan gelişmeleri takip edilmesi ve bu çocukların eğitimlerine yönelik uygulamalar yapılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Adams, L.D. and Kirova, A., 2006. Global migration and education: schools, children and families. New Jersey: Laurence Erlbaum.

Notlar

Amas, N. ve Lagnado, J. (2010). Early engagement Failing Londons disabled refugees.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Göç ve göçle ilişkili tanımları açıklar
ÖÇ02 Farklı bağlamlarda yapılan göç olgusu üzerine temel bilgileri açıklar
ÖÇ03 Uluslararası ve Ulusal göçün nedenlerini anlar.
ÖÇ04 Türkiye'de iç göç dönemlerini açıklar.
ÖÇ05 Adanaya ulusal ve uluslararası yapılan göçlerin nedenlerini tartışır
ÖÇ06 Göçün göçmen çocuklar ve aileler üzerindeki etkilerini açıklar
ÖÇ07 Göçün ev sahibi ülkedeki öğretmen ve idareciler üzerindeki etkilerini açıklar
ÖÇ08 Göçle ilgili araştırma önerisi planlar
ÖÇ09 Göçle ilgili araştırmasını uygular
ÖÇ10 Göçle ilgili araştırmasını rapor haline getirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Göç ve göçle ilişkili tanımlar Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Farklı bağlamlarda yapılan göç olgusu üzerine temel bilgiler Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Uluslararası göçün nedenleri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Ulusal göçün nedenleri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Türkiye'de iç göç dönemleri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Adanaya yapılan ulusal ve uluslararası göçlerin nedenleri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Göçün göçmen çocuklar üzerindeki etkileri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Göçün göçmen çocukların aileleri üzerindeki etkileri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Göçün ev sahibi ülkedeki öğretmenler ve okul idarecileri üzerindeki etkileri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
11 Göçün ev sahibi ülkedeki çocuklar üzerindeki etkileri Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Göçle ilgili kaynak taraması Konu ile ilgili makalenin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Göçle ilgili araştırma önerisinin geliştirilmesi bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Göçle ilgili araştırmanın uygulanması grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
15 Göçle ilgili araştırmanın raporlaştırılması grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları finale hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları finale hazılrık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS