Genel Bilgi
Kod | OÖ728 |
Ad | Kaynaştırma Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYPERİ SIĞIRTMAÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kaynaştırma eğitimi ile ilgili Türkiye de ve Dünya da yapılan uygulamaları tanıma ve tartışma
Dersin İçeriği
Kaynaştırma eğitimi nedir Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir sorularının yanıtlarını bulma
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erken Çocuklukta Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Pegem Akademi Yayınları
Notlar
Son 10 yıl içerisinde erken çocuklukta kaynaştırma eğitimi konusunda yazılmış akademik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kaynaştırma eğitimi ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada farklı bağlamlarda izlenecek yolları tartışır. |
ÖÇ03 | Kaynaştırma sınıflarında kullanabileceği öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ05 | Kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırmaları inceler ve sonuç çıkarır. |
ÖÇ06 | Günlük eğitim akışına uygun öğretimsel uyarlamalar hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynaştırma eğitimi nedir | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Tanı koyma ve eğitim süreci | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Kimler kaynaştırma eğitimi alabilir | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Öğretmenin kaynaştırma eğitiminde görev ve sorumlulukları nelerdir | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Yasal süreçler nelerdir | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kaynaştırma eğitimini başarıya ulaştırmada izlenecek yollar nelerdir | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Türkiye de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | sürecin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Türkiye de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulgularının tartışılması | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Türkiye de kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulgularının incelenmesi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Çeşitli ülkelerde kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış olan araştırma bulguları nelerdir | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Özel gereksinimli çocuklarda problem davranışlara yönelik müdahale yöntemleri | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Öğretimsel uyarlamalar | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Kaynaştırma sınıfında aile katılımı çalışmaları | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Aile eğitimi çalışmaları | Konu ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Portfolyo hazırlama | tüm sürecin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm sürecin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |