MG3821 Pazarlama Araştırması ve Etik

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3821
Ad Pazarlama Araştırması ve Etik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL


Dersin Amacı

Bu ders ile, pazarlama sorunlarının net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becerisinin etik ilkeler doğrultusunda öğrencilere kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu ders pazarlama araştırmasının tanımı, pazarlama araştırmasının çevresi, pazarlama araştırması türleri, pazarlama araştırması süreci ve hataları, veri toplama, ölçek ve ölçeklendirme, örnekleme, hipotez testleri ve veri analizi konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2015, Çeviri Editörü: Fatma Demirci Orel, (Marketing Research, Alvin C. Burns, Ronald F. Bush, Pearson Publication). (462 sayfa)

Notlar

Doç.Dr.Sait Gürbüz ve Doç.Dr.Faruk Şahin (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 2.Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama araştırması yöntemlerini ve bunların kullanımlarını açıklar.
ÖÇ02 Pazarlama sorunlarının tespit edilmesinde pazarlama araştırmasının rolünü açıklar.
ÖÇ03 Pazarlama araştırması sürecinde araştırma probleminin belirler.
ÖÇ04 Örnekleme sürecini gerçekleştirir.
ÖÇ05 Araştırma modelini ve değişkenleri oluşturur.
ÖÇ06 Paket programlar aracılığıyla pazarlama araştırması yöntemlerini kullanarak veri analizi yapar.
ÖÇ07 Bulgular hakkında yorum yapar.
ÖÇ08 Pazarlama araştırması raporunu yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Araştırması ve Bilim İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Araştırma Modeli, Değişkenler, Hipotezler İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Pazarlama Araştırması Süreci ve Hataları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Veri Elde Etme Kaynakları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Proje Konularının Belirlenmesi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Veri Toplama Araçları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Örnekleme İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Veri Hazırlama ve Hipotez Testleri (Parametrik ve Nonparametrik) İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Toplanan Bilgi ve Verilerin SPSS Programında Analize Hazır Hale Getirilmesi, İlgi Analizi, t, F tstleri, ANOVA, Korelasyon, Regresyon Analizi, Faktör Analizi Kullanımı İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Araştırma Raporu Yazımı İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
13 Bilimsel Etik ve Araştırma Etiğine İlişkin Temel İlkeler İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Araştırma ve Yayın Etiği İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS