Genel Bilgi
Kod | MG3818 |
Ad | Sürdürülebilir Pazarlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET ALİ BURAK NAKIBOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı son yıllarda önemi hızla artan sürdürülebilirlikle ilgili yasal düzenlemelerin, işletmelerin bu hasssiyetle benimsedikleri iş yapış biçimlerinin ve tüketici karar alma süreçlerindeki etkilerinin ilgili alanda gelişen teori ve uygulamalar çerçevesinde anlaşılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir pazarlama ve sürdürülebilir pazarlama çevresi, sürdürülebilir tüketici davranışı, sürdürülebilir pazarlama stratejileri, sosyal pazarlama ve kurumsal sosyal sorumluluk konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Tercih Sizin, Al Gore Yeşil Pazarlama, Mert Uydacı Yeşil Pazarlama, Aybeniz Akdeniz Ar Yeşil Pazarlama Manifestosu, John Grant Pazarlama Etik Yaklaşımlar, Sinan Nardalı, Canan Ay, Burak Kartal
Notlar
Yeşil Pazarlama ve Çevresel Sosyal Sorumluluk Doç. Dr. Yakup Durmaz, Dr. Leyla Akdoğan GAZİ KİTABEVİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilirliğin güncel pazarlama anlayışındaki ve pazarlama yönetimindeki yerini tanımlar |
ÖÇ02 | Sosyal ve çevresel faktörlerin pazarlama yönetimi uygulamaları ve yaklaşımlarında yarattığı değişimlerin işletme amaçları ve tüketici memnuniyeti açısından önemini açıklar. |
ÖÇ03 | çevresel yok olmanın etkilerini tüketiciler gözünden belirler |
ÖÇ04 | çevreye duyarlı pazarlama stratejileri geliştirir |
ÖÇ05 | çevresel etki analizi yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pazarlama düşüncesinin tarihi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama düşüncesinde sosyal ve çevresel konular | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Pazarlamada etik ile ilgili konular | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sürdürülebilir pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sürdürülebilir pazarlama çevresi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sürdürülebilir tüketici davranışı: Gönüllü sadeleşme | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sürdürülebilir pazarlama stratejisi ve karması | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çevreye duyarlı ürün, üretim ve fiyatlama stratejileri I | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çevreye duyarlı ürün, üretim ve fiyatlama stratejileri | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Çevreye duyarlı tutundurma | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Çevreye duyarlı dağıtım, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sosyal pazarlama | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kurumsal sosyal sorumluluk | Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |