MG3818 Sürdürülebilir Pazarlama

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3818
Ad Sürdürülebilir Pazarlama
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET ALİ BURAK NAKIBOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı son yıllarda önemi hızla artan sürdürülebilirlikle ilgili yasal düzenlemelerin, işletmelerin bu hasssiyetle benimsedikleri iş yapış biçimlerinin ve tüketici karar alma süreçlerindeki etkilerinin ilgili alanda gelişen teori ve uygulamalar çerçevesinde anlaşılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders, sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma, sürdürülebilir pazarlama ve sürdürülebilir pazarlama çevresi, sürdürülebilir tüketici davranışı, sürdürülebilir pazarlama stratejileri, sosyal pazarlama ve kurumsal sosyal sorumluluk konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Tercih Sizin, Al Gore Yeşil Pazarlama, Mert Uydacı Yeşil Pazarlama, Aybeniz Akdeniz Ar Yeşil Pazarlama Manifestosu, John Grant Pazarlama Etik Yaklaşımlar, Sinan Nardalı, Canan Ay, Burak Kartal

Notlar

Yeşil Pazarlama ve Çevresel Sosyal Sorumluluk Doç. Dr. Yakup Durmaz, Dr. Leyla Akdoğan GAZİ KİTABEVİ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sürdürülebilirliğin güncel pazarlama anlayışındaki ve pazarlama yönetimindeki yerini tanımlar
ÖÇ02 Sosyal ve çevresel faktörlerin pazarlama yönetimi uygulamaları ve yaklaşımlarında yarattığı değişimlerin işletme amaçları ve tüketici memnuniyeti açısından önemini açıklar.
ÖÇ03 çevresel yok olmanın etkilerini tüketiciler gözünden belirler
ÖÇ04 çevreye duyarlı pazarlama stratejileri geliştirir
ÖÇ05 çevresel etki analizi yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Pazarlama düşüncesinin tarihi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Pazarlama düşüncesinde sosyal ve çevresel konular Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Pazarlamada etik ile ilgili konular Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Sürdürülebilir pazarlama Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sürdürülebilir pazarlama çevresi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sürdürülebilir tüketici davranışı: Gönüllü sadeleşme Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sürdürülebilir pazarlama stratejisi ve karması Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Çevreye duyarlı ürün, üretim ve fiyatlama stratejileri I Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Çevreye duyarlı ürün, üretim ve fiyatlama stratejileri Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Çevreye duyarlı tutundurma Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Çevreye duyarlı dağıtım, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sosyal pazarlama Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kurumsal sosyal sorumluluk Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 11:09