MG3811 Stratejik Pazarlama

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3811
Ad Stratejik Pazarlama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı stratejik pazarlama teorisine hakim bir bakış yaratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, stratejik Pazarlama planlaması, Pazarlama düşüncesinin gelişimi, rekabet ve konumlandırma stratejileri, Pazar odaklılık, müşteri analizi, yeni pazara giriş stratejileri, Pazar fırsatları ölçümü, stratejilerin uygulanması ve kontrolü konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Cravens, David, and Nigel F. Piercy. Strategic marketing. McGraw-Hill Irwin, 2008. Pazarlama stratejileri: yönetsel bir yaklaşım. Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ, 2009. Philip Kotler, Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000. William D. Perreault, Joseph Cannon ve Joremo McCarthy, Pazarlamanın TemellerÖmer Torlak, Remzi Altunışık, Pazarlama Stratejileri, Beta Yayınları, 2012. Makaleler, örnekolaylar

Notlar

Seçilmiş Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yerli ve yabancı yazında stratejik pazarlama teorisini takip eder.
ÖÇ02 Stratejik pazarlama planlaması gerçekleştirir.
ÖÇ03 Pazarlama düşüncesinin gelişimini açıklar.
ÖÇ04 Stratejik Pazarlama terimlerini tanımlar.
ÖÇ05 Pazar analizi yaparak strateji geliştirir.
ÖÇ06 Rekabet ve rakip analizi yapar.
ÖÇ07 Durum analizi ve SWOT analizi yapar.
ÖÇ08 Analiz sonuçlarını yaorumlar.
ÖÇ09 Bulguları uygun şekilde raporlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Stratejik Pazarlama Planlaması Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Stratejik Analiz ve Pazar Fırsatları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sektör ve Rekabet Analizi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Müşteri Analizi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Pazar Çekiciği analizi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Konumlandırma Stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Yeni pazarlara giriş stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Olgun Pazarlarda Pazarlama stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Gerileyen Pazarlarda Pazarlama stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Stratejilerin Uygulanması ve Performans Değerlendirilmesi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sunumlar1 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sunumlar2 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS