MG3808 Uluslararası Pazarlama

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3808
Ad Uluslararası Pazarlama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, uluslararası ticaretin dinamik çerçevesi, küresel pazarların kültürel, politik, yasal ve iş sistemleri, rekabet, küresel piyasaların fırsatları ve nihayet küresel pazarlama strateji geliştirmenin yolları açısından uluslararası pazarlama stratejilerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders küresel pazarlama stratejisinin gelişimi, küresel pazarlamayı etkileyen çevresel faktörler, küresel rekabet, küresel iletişim stratejileri, küreselleşme ve pazarlama kararları konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Uluslararası pazarlama yazınındaki temel makaleler ve vaka çalışmaları.

Notlar

Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan Özmen, Eflatun Yayınevi, Ankara, (2013).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uluslararası pazarlama literatüründe yer alan önemli makaleleri tartışır.
ÖÇ02 Küresel perspektife dayalı stratejik kararlar alma konularında anlayış geliştirir.
ÖÇ03 Küresel pazarlarda işletmelerin karşılaşabilecekleri pazarlama sorunlarını analiz eder ve bu sorunlara çözümler üretir.
ÖÇ04 Uluslararası boyutta tüketici pazarlarını ve endüstriyel pazarları derinlemesine analiz eder.
ÖÇ05 Uluslararası işletmelerin pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirir.
ÖÇ06 Uygulanan uluslararası pazarlama strateji ve uygulamalarını analiz edebilir ve yorumlar.
ÖÇ07 Grup olarak vaka çalışmaları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Küresel Pazarlama Stratejisinin Gelişimi ve Genel İlkeler İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Küresel Ekonominin Genel Özellikleri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Küresel Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Küresel Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Küresel Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Planlaması İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Küresel Markalama Stratejileri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Küresel Ve Çok Kültürlü Pazarlarda Marka Konumlandırma İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Küresel Reklamcılık Stratejileri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Küresel Firmalarda Kurum Kültürü ve Halkla İlişkiler  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Küresel Satış Yönetimi Stratejileri  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Küresel Pazarlar İçin Ürün Geliştirme ve Yenilik  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Küresel Pazarlarda Fiyatlama Süreci İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri ve Küresel Lojistik  İlgili bölümlerin önerileren kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS