MG3801 Satış Yönetimi

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3801
Ad Satış Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK


Dersin Amacı

Günümüz modern ekonomi sisteminin ve serbest piyasa şartlarının vazgeçilmez bir unsuru olan satış yönetimi ve kişisel satışın işleyişi, teorik çerçevesi ve uygulama detaylarının öğrencilere aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders satış süreci, bölge ve zaman yönetimi, satış bütçesi, satışçıların tedarik ve seçimi, satış gücü organizasyonu, satışta ücrelendirme, satışçıların eğitimi, satışçıların motivasyonu, satışçıların performans değerlemesi, satışta liderlik, satışta etik, internette satış, uluslararası satış konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Selling & Sales Management by David Jobber (Author)

Notlar

Üniversite kütüphane veritabanı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Satış yönetimi faaliyetlerini öğrenir ve bu faaliyetlere ilişkin uygulama becerileri geliştirebilir.
ÖÇ02 İyi bir satışçının sahip olması gereken özellikleri öğrenir.
ÖÇ03 Bir satış gücü organizasyonunun nasıl planlanması gerektiğini öğrenir.
ÖÇ04 Satışçıların işe alınması, eğitilmesi, motive edilmesi, ücretlendirilmesi ve performanslarının değerlendirilmesi konularında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Satışta etiğin önemini kavrar.
ÖÇ06 İnternette satış ve uluslararası satış ile ilgili temel kavram ve uygulamaları öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Satış Yönetimine Giriş makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
2 Satış Süreci ve Aşamaları makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
3 Bölge ve Zaman Yönetimi makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
4 Satış Bütçesi makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
5 Satış Gücünün Organizasyonu makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
6 Satışçıların Tedariki ve Seçimi makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
7 Satışçı Eğitimi makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Satış Yönetiminde Liderlik makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
10 Satışçı Motivasyonu makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
11 Ücretlendirme makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
12 Satışçı Performans Değerlemesi makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
13 Satışta Etik Konular makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
14 E-Satış ve Satış Otomasyonu makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
15 Uluslararası Satış Yönetimi makale ve örnek olayların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS