PYL706 Marka Yönetimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PYL706
Ad Marka Yönetimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET ALİ BURAK NAKIBOĞLU


Dersin Amacı

Marka yönetimine ilişkin teorik bilgilerin, uygulama örnekleri ile desteklenmesi amaçlanmaktadır. Öncelikle marka yönetimine ilişkin teoriler, süreçler ve bunların modern pazarlamadaki yeri hakkında güncel bilgiler verilmekte ve bu teorik bilgiler ışığında marka örneklerinin incelenmesi ve çözümlenmesi yoluyla konunun uygulama boyutuna geçilmektedir.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlamanın tarihsel gelişimi ve ardından modern pazarlama kavramı, bu süreçte yeni ürün geliştirme süreci ve marka ile ilgili kavramlar konularını içermektedir. Marka Yönetimi, Reklam, Ürün Geliştirme, Dağıtım, Fiyatlandırma, Konumlandırma, Farklılaştırma, Pazarlama Planı vb kavramlar üzerinde durulmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Al Ries ve Laura Ries Marka Yönetimi, Murat Selim Selvi Marka ve Marka Stratejileri, Çağatan Taşkın ve Ömer Akat Marka Olmak, Sabri Erdil ve Yeşim Uzun Büyük Markalar Büyük Hatalar, Jack Trout

Notlar

Marketing An Introduction, Gary Armstrong and Philip Kotler Building Strong Brands, Aaker David


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Markaya ilişkin temel kavramları ve terminolojiyi tanımlamak
ÖÇ02 Modern pazarlama anlayışında ve değişen rekabet koşullarında markalaşmayı tanımlamak
ÖÇ03 Marka boyutlarını ve bileşenlerini sıralamak
ÖÇ04 Yeni ürün geliştirme ve yeni markanın oluşturulması sürecinde stratejik kararları tartışmak
ÖÇ05 Marka yönetiminde etkin iletişim süreçleri oluşturmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve modern pazarlama Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Pazarlama yönetimi ilkeleri ve temel kavramlar, pazarlamada ürün kavramı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Ürün türleri ve temel kavramlar Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Ürün, ihtiyaç ve tüketici davranışları ilişkisi, ürün yönetimi stratejileri ve ürün yönetimi kararları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yeni ürün geliştirme süreci ve yönetimi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Ürün yaşam eğrisi, ürün farklılaştırma kararları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ürün karması kararları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Marka ile ilgili temel kavramlar, marka geliştirme ve marka algısı yaratma Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Marka çağrışımları, marka farkındalığı, marka imajı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Markaya ilişkin temel kavramlar: marka kişiliği, marka eşitliği Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Marka yönetimi ve marka stratejisi, Marka yaratma, konumlandırma, farklılaştırma Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Marka eşitliği ve bütünleşik pazarlama iletişimi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Marka performansının ölçülmesi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Proje Sunumları Proje sunumu için çalışma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönerlik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava yönelik çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS