Genel Bilgi
Kod | PYL705 |
Ad | Tüketici Davranışları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
İşletmelerin ürün ve hizmetlerinin geliştirirken ve sunarken hitap ettiği tüketicileri, tüketici karar verme ve satın alma süreçlerini ve bu süreçler üzerinde etkili olan faktörlerin anlaşılmasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders tüketici davranışları karar süreci ve bu süreci etkileyen içsel ve dışsal faktörler ile ilgili konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Tüketici Davranışları, Yavuz Odabaşı & Gülfidan Barış (2018), MediaCat Akademi, İstanbul.
Notlar
Güncel ve temel makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörlerin tüketici satın alma karar süreçlerinde yarattığı etkilerin anlaşılarak etkin pazarlama stratejilerinin nasıl geliştirileceğini kavrar. |
ÖÇ03 | Tüketici satın alma karar süreci aşamalarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri sınıflandırabilir. |
ÖÇ05 | Tüketici davranış sürecindeki farklı rollerin tüketici satın alma durumuna etkilerini kavrar. |
ÖÇ06 | Davranışsal perspektif açısından pazarlamanın ve pazarlama yönetiminin yerini anlar. |
ÖÇ07 | Pazarlama fonksiyonları ve tüketici davranışları ilişkisini anlar. |
ÖÇ08 | İşletmeler için hayati olan pazarlama ve tüketici davranışları problemlerine ilişkin farkındalık geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Öğrenme ve Bellek | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Güdüleme ve İlgilenim | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Duyum ve Algılama | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tutumlar ve Duygular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kişilik ve Benlik | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Değerler ve Yaşam Biçimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Grup Dinamiği, Danışma Grupları ve Aile | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kişisel Etkiler ve Yeniliklerin Yayılması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sosyal Sınıf | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kültür ve Alt Kültür | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Tüketici Satın Alma Süreci | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Tüketici Satın Alma Süreci (devam) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Proje sunumları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |