PYL703 Pazarlama Araştırması ve Etik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PYL703
Ad Pazarlama Araştırması ve Etik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL


Dersin Amacı

Bu ders ile, pazarlama sorunlarının net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becerisinin etik ilkeler doğrultusunda öğrencilere kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu ders pazarlama araştırmasının tanımı, pazarlama araştırmasının çevresi, pazarlama araştırması türleri, pazarlama araştırması süreci ve hataları, veri toplama, ölçek ve ölçeklendirme, örnekleme, hipotez testleri ve veri analizi konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok

Kaynaklar

Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2015, Çeviri Editörü: Fatma Demirci Orel, (Marketing Research, Alvin C. Burns, Ronald F. Bush, Pearson Publication). (462 sayfa)

Notlar

Doç.Dr.Sait Gürbüz ve Doç.Dr.Faruk Şahin (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 2.Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama araştırması yöntemlerini ve bunların kullanımlarını açıklar.
ÖÇ02 Pazarlama sorunlarının tespit edilmesinde pazarlama araştırmasının rolünü açıklar.
ÖÇ03 Pazarlama araştırması sürecinde araştırma problemini belirler.
ÖÇ04 Anakütle içinden örneklemi seçer.
ÖÇ05 Araştırma modelini ve değişkenleri oluşturur.
ÖÇ06 Paket programlar aracılığıyla pazarlama araştırması yöntemlerini kullanarak veri analizi yapar.
ÖÇ07 Bulgular hakkında yorum yapar.
ÖÇ08 Pazarlama araştırması raporunu yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Araştırması ve Bilim İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Araştırma Modeli, Değişkenler, Hipotezler İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Pazarlama Araştırması Süreci ve Hataları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Veri Elde Etme Kaynakları İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Proje Konularının Belirlenmesi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Veri Toplama Araçları lgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme lgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Örnekleme İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
10 Veri Hazırlama ve Hipotez Testleri İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Toplanan Bilgi ve Verilerin SPSS Programında Analizi İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Araştırma Raporu Yazımı İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Bilimsel Etik ve Araştırma Etiğine İlişkin Temel İlkeler İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Araştırma ve Yayın Etiği İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS