MG43726 Pazarlama İletişimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG43726
Ad Pazarlama İletişimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN


Dersin Amacı

Pazarlama iletişimi ve stratejilerini öğrenerek, bu doğrultuda kampanya hazırlayabilmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders pazarlama iletişimi ve reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış geliştirme, doğrudan pazarlama ve dijital pazarlama gibi alt başlıklarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notları dersin hocası tarafından sağlanmaktadır.

Notlar

Güncel ve temel akademik makaleler, en iyi uygulama örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama İletişimi ve bileşenlerine ait kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Pazarlama iletişimi stratejilerini sıralar.
ÖÇ03 Pazarlama iletişimi kampanyası hazırlar ve sunar
ÖÇ04 İşletme ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak en doğru pazarlama iletişimi yöntemlerini seçerek uygular.
ÖÇ05 Bütünleşik pazarlama iletişimi araçlarını tanımlar.
ÖÇ06 Bütünleşik pazarlama iletişimi araçlarının avantaj ve dezavantajlarını açıklar.
ÖÇ07 Pazarlama iletişimi bütçesi oluşturur.
ÖÇ08 Pazarlama iletişimi performansını ölçer.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklayabilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayabilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanabilir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama İletişimi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Pazarlama İletişimi Planlama Süreci İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Bütünleşik Yaklaşım ve Temel Kavramlar İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Pazarlama İletişimi Bileşenleri İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
5 Reklam İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
6 Reklam Kampanyası İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Reklam Mecraları İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav geçmiş konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kişisel Satış ve Satış Geliştirme İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Dijital pazarlama ve sosyal ağlar İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Alternatif Yöntemler İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay
13 Pazarlama İletişimi ve Etik İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sunumlar sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Sunumlar sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav