Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
PAZARLAMA (YL) (TEZSİZ) (İÖ) | |
Kod | MG43726 |
Ad | Pazarlama İletişimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pazarlama iletişimi ve stratejilerini öğrenerek, bu doğrultuda kampanya hazırlayabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlama iletişimi ve reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış geliştirme, doğrudan pazarlama ve dijital pazarlama gibi alt başlıklarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları dersin hocası tarafından sağlanmaktadır.
Notlar
Güncel ve temel akademik makaleler, en iyi uygulama örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama İletişimi ve bileşenlerine ait kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Pazarlama iletişimi stratejilerini sıralar. |
ÖÇ03 | Pazarlama iletişimi kampanyası hazırlar ve sunar |
ÖÇ04 | İşletme ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak en doğru pazarlama iletişimi yöntemlerini seçerek uygular. |
ÖÇ05 | Bütünleşik pazarlama iletişimi araçlarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Bütünleşik pazarlama iletişimi araçlarının avantaj ve dezavantajlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Pazarlama iletişimi bütçesi oluşturur. |
ÖÇ08 | Pazarlama iletişimi performansını ölçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklayabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayabilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama bilgisini bilimsel araştırma ilkelerine göre toplar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan pazarlama sorunlarını tanımlayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel pazarlama problemlerini çözebilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında yaptığı araştırmaların sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel pazarlama kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleyebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, pazarlama terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanabilir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Rekabetçi bir ortamda müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için kararlar alabilir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama İletişimi | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pazarlama İletişimi Planlama Süreci | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Bütünleşik Yaklaşım ve Temel Kavramlar | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Pazarlama İletişimi Bileşenleri | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
5 | Reklam | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Reklam Kampanyası | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Reklam Mecraları | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | geçmiş konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kişisel Satış ve Satış Geliştirme | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dijital pazarlama ve sosyal ağlar | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Alternatif Yöntemler | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
13 | Pazarlama İletişimi ve Etik | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sunumlar | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Sunumlar | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |