RTS720 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS720
Ad Seminer
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve

Dersin İçeriği

Tez öğrencilerinin, tez hazırlık sürecinde yapacakları çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul berlilenmemiştir.

Kaynaklar

Tez taslağıyla ilgili materyaller.

Notlar

Tez taslağıyla ilgili materyaller.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 To ensure that the student who starts his/her thesis work has mastered the subjects related to his/her thesis, to carry out and finalise his/her thesis.
ÖÇ02 Tezi ile ilgili çağdaş yaklaşım ve yöntemleri değerlendirebilecektir.
ÖÇ03 Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilecektir.
ÖÇ04 Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilecektir.
ÖÇ05 Öğrenciler tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tez çalışması taslağının hazırlanması - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tez çalışması taslağının hazırlanması - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Tez çalışması taslağının hazırlanması - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tez çalışması taslağının hazırlanması - 4 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Tez çalışması taslağının hazırlanması - 5 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Tez çalışması taslağının hazırlanması - 6 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
15 Tez çalışması taslağının hazırlanması - 7 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - 1 Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - 2 Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:35